کد خبر: 127154
|
۱۳۹۵/۰۳/۱۵ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

لاریجانی از دولت خواست برنامه ششم را دوباره به مجلس بفرستد

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از دولت خواست تا برنامه ششم توسعه را دوباره به مجلس بفرستد. او علاوه بر این تصریح کرد: وزیر نفت را برای ارائه گزارش به مجلس دعوت می‌کنیم و قراردادها نیز به کمیسیون انرژی داده خواهد شد. امروز رئیس مجلس همچنین اعلام کرد: طیب نیا وزیر اقتصاد برای ارائه توضیحاتی در مورد وضعیت اقتصادی کشور به مجلس می آید

لاریجانی از دولت خواست برنامه ششم را دوباره به مجلس بفرستد
کد خبر: 127154
|
۱۳۹۵/۰۳/۱۵ ۲۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین- رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکری گفت: وزیر نفت برای ارائه گزارش در خصوص قراردادهای جدید نفتی به مجلس دعوت خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکری گفت: وزیر نفت برای ارائه گزارش در خصوص قراردادهای جدید نفتی به مجلس دعوت خواهد شد.

در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در اخطار قانون اساسی گفت: طبق قانون اساسی، قراردادهای خارجی باید به تصویب مجلس برسد این در حالی است که قراردادهای نفتی هنوز برای نمایندگان مبهم است؛ طبق اصل ۷۷ قانون اساسی باید این قراردادها به صورت شفاف در اختیار نمایندگان قرار گیرد تا در صحن علنی بررسی و تصویب شود.

وی همچنین در اخطار دیگری گفت: مقام معظم رهبری روز جمعه فرمودند که طرف بدعهد آمریکایی دبه کرده است، مجلس باید اقدام لازم را در خصوص بدعهدی آمریکا انجام دهد.

نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه بیش از چهار ماه از اجرای برجام گذشته است، گفت: طرف ایرانی به همه تعهدات خود عمل کرده این در حالی است که طرف مقابل کاری نکرده است.

سلیمی با طرح این سؤال که مجلس باید در این خصوص چه اقدامی انجام دهد، خواستار برخورد قاطع دولت و مجلس با این بدعهدی‌ها شد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر افزود: در مورد قراردادهای نفتی باید گفت این قراردادها به مجلس نیامد چون تفسیر شورای نگهبان چیز دیگری است.

وی ادامه داد: وزیر نفت را برای ارائه گزارش به مجلس در این خصوص دعوت می‌کنیم و قرارداد نیز به کمیسیون انرژی داده خواهد شد.

لاریجانی: دولت لایحه برنامه ششم توسعه را باردیگر به مجلس ارائه کند

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به پایان عمر مجلس نهم و تشکیل مجلس جدید ، دولت باید لایحه برنامه ششم توسعه را باردیگر به مجلس ارائه کند.

علی لاریجانی این مطلب را در جلسه علنی امروز - یکشنبه -مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به تذکر مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود مطرح کرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس در تذکری با استناد به ماده 24 درباره دستور کار امروز مبنی بر قرائت گزارش مرکز پژوهش های مجلس درمورد وضعیت کشور در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه، گفت: باید قانون ششم برنامه توسعه روند خود را در مجلس سپری کند و ابتدا رییس جلسه باید مشخص می کرد که آیا نیاز بود برای بررسی دوباره برنامه ششم کمیسیون تلفیق تشکیل شود یا این که نباید این کمیسیون تشکیل جلسه دهد.

لاهوتی افزود: دولت باید لایحه برنامه ششم توسعه خود را پس بگیرد چرا که دارای اشکالات زیادی است و اگر این اتفاق نیفتد، نمایندگان آن را نمی‌پذیرند زیرا باید اصلاح شود و سپس در مجلس دهم مورد بررسی قرار گیرد.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: زمانی که پایان عمر دوره‌ای از مجلس فرا می‌رسد دولت باید لوایح مورد نیاز خود را بار دیگر برای مجلس جدید ارسال کند که طبعا لایحه برنامه توسعه نیز یکی از این موارد خواهد بود.

وی افزود: دولت می‌تواند این لایحه را در صورت ارسال مجدد آن به مجلس اصلاح کند.


لاریجانی: طیب نیا برای ارائه توضیحاتی در مورد وضعیت اقتصادی کشور به مجلس می آید

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی به زودی برای ارائه توضیحاتی در مورد وضعیت اقتصادی کشور در مجلس حضور می یابد.

علی لاریجانی در جلسه علنی امروز - یکشنبه - مجلس این مطلب را در پاسخ به تذکر آیین نامه ای محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان بیان کرد.

نماینده مردم کرمان در مجلس در تذکری گفت: امروز قرار است مرکز پژوهش های مجلس درمورد برنامه ششم توسعه توضیحاتی ارائه کند ولی بهتر آن بود که دولت قبل از ارائه آن، گزارشی در مورد چارچوب برنامه ششم ارائه می کرد تا مرکز پژوهش ها نیز متناسب با آن توضیحاتی را به نمایندگان بدهد.

وی با تاکید بر این که اولویت مجلس دهم، برنامه ششم توسعه است، گفت: به نظر می رسد پایه و اساس گزارش امروز مرکز پژوهش های مجلس نیز برطبق همین برنامه ششم باشد بنابراین درخواست داریم تا از وزیر اقتصاد دعوت شود توضیحاتی در این زمینه ارائه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به این تذکر اظهارداشت:‌ امروز قرار نیست از سوی مرکز پژوهش ها در مورد برنامه ششم توضیحاتی ارائه شود بلکه این گزارش در مورد وضعیت اقتصادی کشور است؛ ضمن آنکه به زودی از وزیر اقتصاد نیز دعوت خواهیم کرد تا در این زمینه توضیحاتی دهد.

هیچ اشاره ای به اقتصاد مقاومتی درگزارش مرکز پژوهش ها نیست

شهباز حسن‌پور نماینده سیرجان در مجلس شورای اسلامی در تذکری مبنی بر قرائت گزارش مرکز پژوهش های مجلس درمورد وضعیت کشور در آستانه تدوین برنامه پنجساله ششم توسعه، گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، حتی اگر بحثی درخصوص مسائل خارج از کشور در جامعه مطرح شود، باید براساس رویکرد اقتصاد مقاومتی باشد؛ اما در گزارشی که مرکز پ‍ژوهش های مجلس خواهان ارائه آن است، هیچگونه اشاره‌ای به اقتصاد مقاومتی نشده است.
وی افزود: در این گزارش که مکتوب آن در اختیار نمایندگان قرار گرفته، اشاره‌ای به اقتصاد مقاومتی نشده است.
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: مسئولان مرکز پژوهش‌های مجلس در حال حاضر صرفا گزارشی از شرایط و وضعیت اقتصادی کشور ارائه خواهند داد،ولی گزارشی در مورد برنامه ششم توسعه ارائه نمی کنند.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها