کد خبر: 128244
|
۱۳۹۵/۰۴/۱۰ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

خطیب جمعه امروز تهران:

در مسئله فیش های نجومی مدیران لایق زیر سئوال نروند

آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه امروز تهران با بیان اینکه در موضوع حقوق های نجومی و حقوق بگیران باید استثناء دیده شود چراکه این قاعده کلی نیست و نباید مدیران قابل و لایق زیر سئوال بروند، تصریح کرد:هم اصل مسئله نباید سیاسی شده و مایه تسویه جناحی قرار گیرد و هم مقابله با آن باید مقابله زیربنایی باشد.

در مسئله فیش های نجومی مدیران لایق زیر سئوال نروند
کد خبر: 128244
|
۱۳۹۵/۰۴/۱۰ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادانلاین- احمد خاتمی با بیان اینکه در موضوع حقوق های نجومی و حقوق بگیران باید استثناء دیده شود چراکه این قاعده کلی نیست و نباید مدیران قابل و لایق زیر سئوال بروند، تصریح کرد:هم اصل مسئله نباید سیاسی شده و مایه تسویه جناحی قرار گیرد و هم مقابله با آن باید مقابله زیربنایی باشد.

وی اضافه کرد: با عزل چند مدیر مسئله جوابگو نخواهد بود و باید منافذ ورودی بسته شود و در عرصه دولت باید اقدام شود و مجلس شورای اسلامی هم همکاری داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران گفت: خوشبختانه در این مسئله وفاق ملی است ومسئولان عزم جزم کردند برای مقابله و برخوردها شروع شده و انشاالله به صورت عمیق پیش بروند و گزارش آن به مردم داده شود .

خاتمی افزود: در این موضوع مسئله آمران وعاملان مطرح می شود بنابراین هم امران وهم واسطه هایی که چنین افرادی را در این پست ها دست وپا کردند باید پیگیری شوند.
خطیب جمعه تهران با اشاره به جنایت های آمریکا ، گفت: اگر ششم تا 12 تیرماه را تابلویی از حقوق بشر آمریکایی قراردهیم،سخن گزاف نگفته ایم.

آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران افزود: درششم تیرماه ترور مقام معظم رهبری و هفتم تیرماه انفجاردفترحزب جمهوری اسلامی و شهادت 72 خدمتگزار که در راس آنان آیت الله شهید دکتر بهشتی بودند.

وی ادامه داد: در هشتم تیرماه نیز بمباران شیمیایی سردشت در سال 66 و در یازدهم تیرماه شهادت آیت الله شهید صدوقی و12 تیرماه سرنگونی هواپیمای ایران توسط ناو امریکایی در سال 67 را شاهد بودیم .

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت:در تمام این حوادث مستقیم وغیرمستقیم امریکا دخیل بوده است بنابراین امریکا باید خجالت بکشد که با این جنایتهایی که همچنان انجام می دهد دم از حقوق بشر بزند .

خاتمی گفت: ننگ اینها است که شعارحقوق بشر می دهند آن هم شعاری که خودشان مرتکب جنایات هستند وشعار مبارزه با تروریسم می دهند ولی در خط مقدم حامیان تروریسم آن هم بدترین نوع تروریسم دولتی تروریسم صهیونیستی است .

وی تصریح کرد: اگر دنیا در پی شناسایی خط مقدم ناقصان حقوق بشر است در خط مقدم آن رژیم امریکا است .

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله فیش های حقوقی ، افزود:قصه حقوق های نجومی مسئله کشوری است که همه ذهن ها هم متوجه آن است و مقام معظم رهبری هم تذکر دادند.

خاتمی اضافه کرد: واقعیتی که وجود دارد اینست که مردم ما حکومت ما را قیاس می کنند به حکومت عدل امام علی (ع) و حکومت مولا را با وصف عدالت می شناسند و این انتظار را دارند بنابراین حقوق ها وهدایای اینچنینی با روح حکومت عدل علی بیگانه است ومردم حق دارند رنجیده باشند.

وی گفت:مسئله قابل توجه اینست که در اوایل حکومت امیرمومنان نیز همین حقوق ها و هدایای نجومی بود و آنقدر به برخی افراد از بیت المال بخشیدند که بعد از مرگ آن افراد طلاهای آنها را با تبربریدند و بخشیدند.

خطیب جمعه تهران افزود: ولی زمانی که علی علیه السلام سرکار آمد فرمود از حلقوم انها که گرفتند بیرون می کشم مگر به مهر زنهایشان در آمده باشد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات تکفیری ها و داعش گفت: کسی نیست در زیر آسمان که نداند تکفیری ها ساخته و پرداخته آمریکا، اتحادیه اروپا و انگلیس بوده و مورد حمایت اسرائیل است.

عضو هیات رئیسه خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: اگر می خواهند بفهمند دست از حمایت تکفیری ها بردارند خواهند فهمید که بزودی کلک اینها کنده خواهد شد.

خاتمی گفت: نظام اسلامی بارها وبارها به برخی کشورهایی که حامی داعش و گروهک های تکفیری بودند گفتند این ماری که در آستین می پرورانید روزی خودتان را خواهد گزید وبارها مقام معظم رهبری ودیگر مسئولان به رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه گفتند چرا اینقدر از گروهک تکفیری داعش حمایت می کنید و نفت دزدی آنها را می فروشید و برایشان دفتر و بازارچه مرزی می زنید بنابراین این نتیجه حمایت های شما است .

وی افزود: البته ما ما از کشته شدن هیچ انسانی خوشحال نیستیم ولی می گوئیم که بیدار شوید و بدانید خود کرده را تدبیر نیست پس تا دیر نشده دست از حمایت گروهک تکفیری بردارید.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری اظهارداشت: احساس می شود عربستان و بحرین در حال اجرای یک ماموریت از سوی صهیونیستها هستند.

خاتمی گفت: عربستان از نیمه ماه رمضان با حملات وحشیانه مردم روزه دار بحرین را بمباران می کند و به شهادت می رساند و از سوی دیگر ایرانیان مسلمان را ازمراسم حج محروم می کند .

وی افزود: فاجعه منا را بی عرضگی آل سعود است و واقعیتی است که باید دردنیا مطرح شود چراکه اینها لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارند و حدالامکان باید مناسک حج از سلطه این جنایتکاران آزاد شود.

خطیب جمعه تهران افزود: از سوی دیگر بحرین به کشوری مانند زندان برای شهروندانش تبدیل شده است و می کشند ، اعدام و نابینا می کنند و درآخر نیز از عالم مجاهد آیت الله شیخ عیسی قاسم سلب تابعیت می کنند .

خاتمی گفت: آیت الله شیخ عیسی قاسم متولد بحرین و اصالتا بحرینی است ولی حکام بحرین اصالتا عربستانی و عاملان انگلیس هستند.

وی افزود:اگر قرار است تابعیت فردی سلب شود باید ازحکام بحرین سلب تابعیت شود نه آیت الله شیخ عیسی قاسم .

عضو هیات رئیسه خبرگان رهبری اضافه کرد: این ها گوششان به حرف حساب بدهکار نیست بنابراین به صراحت می گوییم سرنوشت شما هم مانند سرنوشت شاه ایران است و بزودی شاهی که با مردمش اینگونه برخورد کند به لطف خدا بزودی ساقط خواهد شد .

خاتمی همچنین با اشاره به روز عید فطر گفت: در روایتی از وجود مقدس نبی اکرم ذکر شده که وقتی عید فطر می شود منادی از ناحیه خدا صدا میزند بشتابید به سوی جوایزی که از ناحیه خداوند می گیرید.

وی افزود: این جایزه مادی نیست و انشالله روز عید فطر خداوند بهترین جایزه را به شما مومنان خداجوی عنایت کند .

خطیب جمعه تهران با اشاره به برپایی مراسم احیای شب های قدر خاطر نشان کرد: زبانم عاجز است از تشکر مردم خداجوی و عاشق حضرت حق که در شبهای احیا وقدر سنگ تمام گذاشتید ومانور معنوی در سراسر کشور به پا کردید ومایه افتخار است که بسیاری از شرکت کنندگان عزیزان جوان بودند که این سرمایه ای برای حل مشکلات و گرفتاری های کشور است.

خاتمی با اشاره به هفته قوه قضاییه نیز، افزود: قوه قضاییه بسیار تاثیر گذار است در حقیقت ضامن اجرای دو قوه هم این قوه است و اگر قوه مقننه تقنین کند وقوه مجریه ابلاغ کند و اگر این قوه نباشد که ضامن اجرا باشد انها بی اثر خواهد بود .

وی با اشاره به تجلیل مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان قوه قضائیه ، اضافه کرد: ایشان در این دیدار رهنمودهای عمیقی بیان فرمودند که قابل توجه است .

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به سانحه واژگونی خودرو حامل سربازان ارتشی نیز گفت: این حادثه و همزمانی آن با ایام شهادت مولای متقیان را شاهد بودیم که این سربازان دراین ایام به دیدار خدا رفتند و امیداوریم روزی آنها با حضرت امیرمومنان باشد .

خاتمی خاطر نشان کرد: البته ارتش جمهوری اسلامی در این عرصه ورود خوبی داشت تا کمی از آلام بازماندگان را تخفیف دهد و برای مجروحین حادثه هم تلاش بیشتری درجهت مداوای انها شود و برنامه ریزی به گونه ای باشد که شاهد این حوادث تلخ نباشیم .

*ایرنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها