کد خبر: 128658
|
۱۳۹۵/۰۴/۲۱ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

سخنگوی دولت اعلام کرد:

دولت خط قرمز ندارد/ ۱۳ مدیر عالی دولتی برکنار شدند/ از استیضاح ربیعی بی اطلاعم

سخنگوی دولت با بیان اینکه ۱۳ نفر از مدیران عالی دولتی در ارتباط با فیش‌های نجومی برکنار یا با استعفایشان موافقت شده، گفت: دولت تنها به این اقدامات بسنده نکرد و مصوباتی در شورای حقوق و دستمزد داشت تا بدینوسیله جلوی راه‌های گریز را بگیرد.

دولت خط قرمز ندارد/ ۱۳ مدیر عالی دولتی برکنار شدند/ از استیضاح ربیعی بی اطلاعم
کد خبر: 128658
|
۱۳۹۵/۰۴/۲۱ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین- محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران با اشاره به اینکه فیش‌های نجومی نارضایتی ایجاد کرد گفت: دولت باید این موضوع را ریشه‌کن کند.
وی افزود: برخی تغییرات مدیریتی ایجاد شد و این دامنه گسترده می‌شود تا عدم تعادل در حقوق نباشد. دولت در این خصوص به شکل فعالانه وارد عمل شد و علاوه بر عزل برخی مدیران متخلف این روند را وسعت می‌دهد و اجازه نخواهد داد عدم تعادل بین پرداخت‌ها و حقوق‌ها ادامه یابد.

گزیده ای از مهمترین اظهارات نوبخت به شرح زیر است:
  • دولت به صورت جهت‌دار و با برنامه برای شتاب رشد اقتصادی فعالیت می‌کند و بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی در نظر گرفتیم که عمده آن در تیرماه پرداخت شد.
  • براساس آخرین اطلاعات 456 واحد تولیدی در مرحله معرفی به شعب بانک‌ها برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش در کل کشور هستند.
  • دولت برای ترمیم حقوق کارمندان 4200 میلیارد تومان اختصاص می دهد.
  • اظهارات صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و اینکه توطئه‌ای علیه ایران در برجام در راه است در حال بررسی در هیئت مخصوصی در شورای عالی امنیت ملی است. هر کجا احساس کنیم اقداماتی علیه برجام صورت می‌گیرد، موضع‌گیری می‌کنیم، اگر هم توطئه‌ای باشد اقدامات تلافی‌جویانه‌ای انجام می‌دهیم.
  • از تهیه طرح استیضاح ربیعی اطلاعی ندارم، استیضاح حق نمایندگان است، اگر این امر رخ دهد اولین استیضاحی نیست که از سوی نهاد تقنینی کشور انجام می‌شود. این حق نمایندگان است که نظر مخالفی داشته باشند. قطعاً دولت دفاع از وزیر را هم حق خود می‌داند و فرصتی است که وزیر گزارشی از فعالیت و اقداماتش را اعلام کند.
  • همه تندروهای صهیونیستی و آمریکایی می گویند ایران در برجام موفق بود ولی به فرموده مقام معظم رهبری ما بیش از حد روی نقاط مثبت و منفی این سند تمرکز نمی کنیم. این توافقی است که یک طرف به طور کامل برنده یا بازنده نشد. ما تا جایی که توانستیم از حقوق خود به ویژه استمرار چرخه سوخت هسته ای استفاده کردیم. ما 1.7 میلیارد دلار از آمریکا پس گرفتیم و این مبلغ را در بودجه نیز استفاده کردیم.
  • ( تحریمهای نفتی برداشته شد) ایران موظف بود صادرات نفت خود را به یک میلیون بشکه محدود کند. در خردادماه تولید نفت ما به 2 میلیون و 567 هزار بشکه افزایش یافت. سرمایه گذاری خارجی 3 میلیارد و 418 میلیون دلار برای 41 پروژه در استانهای مختلف جذب شده و 4.2 میلیارد دلار نیز سرمایه گذاری مستقیم برای توسعه تولید انرژی الکتریکی جذب شد.
  • اطلاع رسانی به وقت، باعث حل مشکل می شود. نظرسنجی ها نشان می دهد مردم مسایل روز را با دقت پیگیری می کنند و می دانند برخی اقدامات با چه انگیزه های صورت می گیرد. دولت برای مقابله با هر فسادی آماده است و از برخورد قانونی با این موارد مضایقه نمی کند. دولت خط قرمزی برای خود تعیین نمی کند و با هر شخصی که دچار خطا شده، برخورد می کند. امید ما به مردم است که متوجه این اقدامات می شوند.
  • وزارت اطلاعات درباره ارسال پیامک های تهدیدآمیز به خبرنگاران اطلاع رسانی می کند. وزارت اطلاعات بیانیه داد و انتشار این پیامک را نفی کرد. سیستم اطلاعاتی به اندازه ای قوی است که عاملان این کار را شناسایی کرده و با آنها قطعا برخورد کند.
  • (مصوبه اخیر مجلس سنای آمریکا درباره عدم فروش هواپیماهای بوئینگ به ایران) هنوز این مصوبه قطعی نشده و دولت آمریکا و کنگره نیز باید در این باره نظر بدهند. محدودیتی که ایجاد شده، هنوز تبدیل به قانون نشده. ما نیز تنها برای خرید بوئینگ مذاکره نکردیم. با ایرباس نیز وارد مذاکره و قرارداد مقدماتی شده ایم. فرصتهای لازم برای نوسازی ناوگان هوایی در اختیار ما است.
  • شورای اطلاع رسانی دولت به ریاست آقای نهاوندیان بسیار فعال است ولی برخی از اشخاص، بدون رعایت انصاف، برخی مسایل را مطرح می کنند. تا جایی که اطلاع دارم این شورا مسایل را زیر نظر دارد و برون داده های متناسب با انتظارات نیز داشته است.
  • (درباره نظارت بر شهرداری ها) اساسا قوه مجریه محدودیتهایی برای نظارت دارد. هرچند اختیارات رئیس جمهور برای اجرای قانون اساسی بسیار موسع است. مع الواسطه دولت می تواند نسبت به بودجه ای که از خزانه عمومی داده می شود، کنترلهایی را داشته باشد. ما سالانه 14 هزار میلیارد به شهرداری ها کمک می کنیم. بحث شد که این بودجه تحت کنترل شوراهای برنامه ریزی بیاید که با واکنش تند شوراهای شهر روبرو شد.





اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها