کد خبر: 129248
|
۱۳۹۵/۰۵/۰۳ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

رئیس سازمان سینمایی گفت: در آغاز کار، سینما سیار را در استان های محروم استفاده خواهیم کرد

پروژه «سینما سیار» افتتاح شد

حجت الله ایوبی گفت: اراده این سازمان بر این است جشنواره فیلم فجر در تمام استان ها برگزار شود.

پروژه «سینما سیار» افتتاح شد
کد خبر: 129248
|
۱۳۹۵/۰۵/۰۳ ۲۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین - حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی امروز ( 4 مرداد ماه ) در سومین اجلاس مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها، با بیان اینکه برای برگزاری جشنواره فجر در استان ها دو راهکار وجود دارد،گفت: راهکار اول پرداخت 50 میلیون تومان از طرف اداره کل استان ها است و راهکار دوم اختصاص سالن برای فروش متمرکز فیلم های جشنواره فجر در زمان برگزاری آن است .


رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه در سال اول مدیریت دولت یازدهم توانستیم جشنواره را با کمک وزارت کشور در استان ها برگزار کنیم، بیان کرد: متاسفانه در سال های بعد این امکان وجود نداشت اما امیدواریم امسال نیز با کمک مدیران استانی این اتفاق رخ دهد.

ایوبی جشنواره فیلم فجر را رونمایی از یکسال تلاش سینماگران کشور دانست و گفت: چندین میلیارد تومان پول هزینه ساخت فیلم های جشنواره می شود که مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها فقط با پرداخت 50 میلیون تومان می توانند این فیلم ها را در استان خود نمایش دهند.

ایوبی همچنین در آیین افتتاح پروژه سینما سیار با بیان اینکه این طرح مدلی چینی است و در سفر به این کشور آن را بررسی کردم، گفت: در چین 30 هزار پرده سینما و 50 هزار سینما سیار وجود دارد.

او بیان کرد: با تلاش مهندسان ایرانی توانستیم پروژه سینما سیار را مهندسی معکوس کنیم و به همت جوانان ایرانی با مشارکت مهندسان سینما شهر و رسانه های تصویری اکنون یکصد سینما سیار تهیه شده است.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه سینما سیاری که توسط متخصصان ایرانی طراحی شده به مراتب از نمونه چینی آن پیشرفته تر و دقیق تر است، گفت: امیدواریم اگر این پروژه موفق بود بتوانیم آن را به 200 عدد افزایش دهیم.

ایوبی با بیان اینکه قبل از انقلاب حدود 570 سینما در ایران وجود داشت اما در زمان آغاز مدیریت سینما در دولت یازدهم تعداد این سالن ها 300 عدد بود، افزود: با کمک بخش خصوصی و تلاش صورت گرفته، تعداد سالن ها را به 500 رسانده ایم اما همانطور که می دانید این تعداد سالن نیز مطلوب نیست.

رئیس سازمان سینمایی پروژه سینما سیار را طرحی مناسب و کوتاه مدت عنوان کرد و گفت: در آغاز کار، سینما سیار را در استان های محروم استفاده خواهیم کرد.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها