کد خبر: 129357
|
۱۳۹۵/۰۵/۰۵ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا بیان کرد:

تصاویر مبتذل و پرچم کشورهای بیگانه از شاخص های پوشاک نامتعارف است

سردار هلالی از اجرای طرح نظارت بر واحدهای صنفی پوشاک خبرداده و گفته است که با تولید و عرضه کنندگان پوشاک نامتعارف برخورد خواهد شد.

تصاویر مبتذل و پرچم کشورهای بیگانه از شاخص های پوشاک نامتعارف است
کد خبر: 129357
|
۱۳۹۵/۰۵/۰۵ ۲۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین - سردار هلالی رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا درباره تولید و عرضه "پوشاک نامتعارف اعم از زنانه و مردانه" در برخی از فروشگاه ها، بیان کرد: « برابر قانون مصوب سال 65، لباس هایی که دارای علایم مشخصه گروه های ضداسلام یا انقلاب هستند در صورت تولید، توزیع، فروش و استفاده در ملاء عام جرم شناخته شده و مجازات هایی را برای متخلفان در نظر گرفته شده است.»


براساس گزارش سایت پلیس سردار هلالی از اجرای طرح نظارت بر واحدهای صنفی پوشاک خبرداده و گفته است که با تولید و عرضه کنندگان پوشاک نامتعارف برخورد خواهد شد.

گزیده ای از صحبت های رئیس پلیس نظارت بر امکان عمومی ناجاد در ادامه می آید:

*تعطیلی محل کسب برای فروشنده از مدت سه تا شش ماه و جریمه نقدی بین 500 هزار تا یک میلیون ریال و همچنین برای وارد و یا تولید کنندگان پوشاک های نامتعارف مجازات هایی در نظر گرفته شده است.

*به استناد این قانون، ضوابط و مقرراتی برای واحدهای صنفی تولید و عرضه کننده پوشاک اتخاذ و مصادیق آن به سازمان های صنفی مربوط از جمله اتحادیه های پوشاک در سراسر کشور اعلام شده است.

*عرضه و تولید کنندگان پوشاک یکی از رسته های فعال هستند که پس از ابلاغ ممنوعیت های مربوطه از سوی اتحادیه به واحدهای صنفی، نظارت اولیه از سوی بازرسان انجام و در صورت مشاهده تولید و عرضه پوشاک نامتعارف، تذکرات لازم به واحدهای صنفی ارائه و در صورت تکرار تخلف مراتب به پلیس اعلام و برخوردهای لازم صورت می گیرد.

*طرح مذکور کلیه فعالان حوزه پوشاک را شامل شده و تا پایان تابستان ادامه دارد؛ طرح نظارت بر فعالان پوشاک از برنامه های مستمر پلیس نظارت بر اماکن عمومی بوده و در تقویم این پلیس وجود دارد.

*در سه ماهه نخست امسال، بیش از 2008 فقره بازدیدهای مشترک از واحدهای صنفی تولید و عرضه پوشاک از سوی بازرسان اتحادیه و ناجا انجام که قریب به 9500 فقره تذکر به واحدهای متخلف داده شده است.

*ثبت تذکر در پرونده مالک واحد صنفی متخلف که اقدام به اصلاح فرایند تخلف کرده ، مرحله اول کار و در صورت تکرار تخلف، نسبت به اعمال قانون و تعطیلی محل کسب برابر قانون اقدام می شود.

*با آغاز فصل گرما شاهد فعالیت یک سری افراد سودجو در بازار تولید و عرضه البسه نامتعارف هستیم که عمدتا برخورد پلیس با این تعداد واحدهای صنفی در این فصل افزایش پیدا می کند.

*در صورتی که برخی از فعالان حوزه اقتصادی و صنفی کشور در راستای تولید و واردات البسه نامتعارف به واسطه سودجویی ها، تخلفاتی را مرتکب شوند، پلیس قاطعانه با متخلفان برخورد می کند.

*علایم مشخصه گروه های ضداسلام یا انقلاب، تصاویر مبتذل که عفت عمومی را خدشه دار می کند، نوشته های لاتین که خیلی از افراد از معنای آن بی اطلاع هستند و نیز نشان و پرچم کشورهای بیگانه از شاخصه های پوشاک نامتعارف به شمار می آید.

*با توجه به ابلاغیه های صورت گرفته، تولید کنندگان و فروشندگان برای ممانعت از ترویج فرهنگ بیگانه از عرضه و تولید پوشاک نامتعارف خودداری کنند.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها