کد خبر: 130993
|
۱۳۹۵/۰۶/۲۴ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

وزیر نیرو خبر داد

نیروگاه سد رودبار لرستان سال آینده وارد مدار می شود

وزیر نیرو گفت: نیروگاه سد رودبار لرستان اوایل سال 96 وارد مدار تولید برق می شود.

نیروگاه سد رودبار لرستان سال آینده وارد مدار می شود
کد خبر: 130993
|
۱۳۹۵/۰۶/۲۴ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین -حمید چیت چیان در مراسم آبگیری سد رودبار لرستان افزود: این سد برقابی 150 متر ارتفاع دارد و گنجایش آن بیش از 200 میلیون مترمکعب است.
وی ادامه داد: این سد ظرفیت خوبی در طول سال برای تولید برق دارد و با تونل هایی که در زیر سد تعبیه شده نه تنها از ظرفیت 150 متر سد استفاده می شود بلکه نیروگاه این سد در پایین دست با دو واحد 225 مگاواتی تولید برق فعال خواهد شد.

وزیر نیرو گفت: کارهای ساختمانی و نیروگاهی سد انجام شده و انتظار می رود طی ماههای آینده تمام قسمت های سد تکمیل شده و قبل از تابستان سال 96 هر دو نیروگاه وارد مدار شود و برق بیشتری را برای مردم تامین کند.

چیت چیان افزود: سال های گذشته سدهای مروک، ایوشان و حوضیان در لرستان به بهره برداری رسیده و در آینده نزدیک نیز شاهد بهره برداری از سد کمندان خواهیم بود.
عملیات آبگیری سد رودبار لرستان روز پنجشنبه با حضور حمید چیت چیان وزیر نیرو آغاز شد.

بدنه این سد از نوع خاکی با هسته رسی بوده و از معدود سدهایی از این نوع می باشد که در دره ای تنگ و باریک احداث شده است.

حجم بدنه سد حدود چهار میلیون و 500 هزار مترمکعب ، طول تاج 185 متر، ارتفاع از پی 155 متر، عرض تاج 15 متر و حجم مخزن آن 228 میلیون مترمکعب می باشد.

طرح سد و نیروگاه رودبار لرستان در فاصله 100 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان الیگودرز بر روی رودخانه رودبار از سرشاخه‏ های دز در حال اجرا است.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها