کد خبر: 143255
|
۱۳۹۶/۰۷/۲۷ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

تابعیت رئیس جمهوری پیشین گرجستان لغو شد

به دستور رئیس جمهوری اوکراین تابعیت اوکراینی میخاییل ساآکاشویلی رئیس جمهوری پیشین گرجستان لغو شد.

تابعیت رئیس جمهوری پیشین گرجستان لغو شد
کد خبر: 143255
|
۱۳۹۶/۰۷/۲۷ ۲۳:۰۰:۰۰

اعتماد آنلاین/خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: میخاییل ساآکاشویلی اعلام کرده است که پس از سلب تابعیت اوکراینی وی در کی یف باقی می ماند.ساآکاشویلی همچنین در گفت وگو با نشریه اوکراینی «نووی ورمیا» گفته است که پس از سلب تابعیت اوکراینی، در این کشور بدون تابعیت زندگی خواهد کرد. وی افزود: غیر از گذرنامه اوکراینی، مدرک دیگری ندارم.میخاییل ساآکاشویلی از چند ماه پیش جنبش مبارزه با فساد مالی در اوکراین ایجاد کرده است. ساکاشویلیرییس جمهوری پیشین گرجستان در بهمن ماه سال 93 به عنوان «رییس شورای بین المللی مشاوره اصلاحات» رییس جمهوری اوکراین منصوب شد. وی در این سمت می بایست حمایت های بین المللی از اوکراین را جلب می کرد.
وی سپس از اردیبهشت ماه سال 94 تا آبان ماه 95 استاندار استان اودسا در جنوب اوکراین بود. ساآکاشویلیسران اوکراین را به فساد مالی متهم کرد و به همین دلیل از مقام استانداری اودسا عزل و با پوروشنکو رئیس جمهوری و آرسن آواکوف وزیر کشور گرجستان اختلافات شدید یافت.
ساآکاشویلی که از سال 2004 تا 2014 رییس جمهوری گرجستان بود از طرف دستگاه قضایی آن کشور هم متهم به حیف و میل بودجه دولت در دوره ریاست جمهوری، سوءاستفاده از اختیارات خود در آن دوره و سرکوب مخالفان متهم شده است. دادگاه تفلیس روز دوم ماه اوت سال گذشته در غیاب ساآکاشویلی، حکم بازداشت وی را صادر کرد.


منبع:ایرنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها