کد خبر: 144670
|
۱۳۹۶/۰۸/۱۴ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

از برجام تا رفتن اخلاقی

در این بسته خبری از واکنش عضو شورای سیاست‌گذاری IPC به برخی کینه‌توزی‌ها تا طلای سرخ و طلای سیاه و رفتن اخلاقی از بانک ملت را شاهد هستیم.

از برجام تا رفتن اخلاقی
کد خبر: 144670
|
۱۳۹۶/۰۸/۱۴ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین | حکایت برجام و توتال با سیاسیون دلواپس، حکایت گرگ و میش اول صبح شده که هر روز، از سیاهی آن کاسته و بر روشنایی‌اش افزوده می‌شود. برخی تحمل بار رای مردم را ندارند؛ از این روی وقتی نمی‌توانند مانع از رای مردم شوند، بر نتایج حاصله‌ی آن می‌تازند. مصاحبه با رضا پدیدار، کارشناس حوزه انرژی و عضو شورای سیاستگذاری IPC، از دلایل این مخالفت‌ها و تاثیرات حضور توتال و سایر شرکتهای بزرگ نفتی در ایران در گفتگویی با اعتمادآنلاین، سخن به میان آورده است.

از سوی دیگر، حسن سبحانی، اقتصاددان و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، با بر شمردن فوائد برجام گفت: در دوران پس از برجام کشورهای مختلف به دلیل اینکه کشور ایران بازار مناسبی از نظر اقتصادی برای آنها به شمار می‌رفت تلاش کردند مراودات اقتصادی خود را با ایران تقویت کنند. سخنان این استاد دانشگاه را اینجا بخوانید.

نادیده گرفتن هشدارهای بین‌المللی، همیشه عواقب وخیمی برای کشور داشته است. اما برای عده‌ای این تذکرات که معنای نظام بین‌الملل را نادیده می‌گیرند، چندان مهم تلقی نمی‌شود. اخیرا "گروه کاری اقدام مالی" در جدیدترین بیانیه خود ابراز داشته که در نشست خود در ماه فوریه، پیشرفت های حاصله توسط ایران را ارزیابی و تمام اقدامات مقتضی را اتخاذ خواهد کرد. متن این هشدار را بخوانید تا با معنای تذکر نظام بین الملل بهتر آشنا شوید.

نمونه دیگر از این گفتمان‌های بین المللی که در ارتقای سلامت اقتصادی کشور موثر است، استاندارد IFRS است. بهادر بیژنی رفتن به سمت استاندارد IFRS را نیاز کشور قلمداد می‌کند که فواید خاصی را به دنبال خواهد داشت. متن این خبر را اینجا ببینید.

اما در میان هیاهوی هشدارها و زد و خوردهای سیاسی، این قیمت دلار بود که 3500 تومان را رد کرد. قیمت سایر ارزها را در اینجا ببینید.

پیشنهاد حسین عبده تبریز، مشاور وزیر راه و شهر سازی نیز از پیشنهاد وزارت مربوطه، به بانک مرکزی و بانک مسکن خبر داد. این پیشنهادها به منظور کمک به متقاضیان مسکن ارائه شده است.

قیمت نفت هم کش آمد. دلایل صعودی شدن قیمت نفت بی رابطه با سیاستهای اخیر عربستان نیست. معاملات این ماده با ارزش، از ابتدای امروز صبح با افزایش قیمت در بازارهای مختلف همراه بود.

در کنار افزایش قیمت نفت، مسئولان نفتی کشور چندی پیش تصمیم به انجام تعمیرات اساسی سکوهای میدان گازی پارس جنوبی گرفتند. امروز خبر نهایی شدن این سکوی نفتی به گوش رسید که با بیش از ٧٤ هزار نفر ساعت کار، بدون حادثه به پایان رسید.

کنار طلای سیاه و دلار، این طلای سرخ بود که 5 هکتار از زمینهای روستاییان یزد را تصرف کرد. مردمان این روستاییان یزدی از این پس، کشت زعفران را در زمین‌های خود شاهد خواهند بود.

همزمان با خبرساز شدن تحفه زعفران ایرانی، شاهد بارگیری 29 هزار تن گندم صادراتی کشور در ایتالیا بودیم. سخنان علی اکبر غنجی در این مورد را بخوانید.

بسته خبری را با یک تغییر در مدیریت عامل بانک ملت به پایان می بریم. اخلاقی رفت، بیگدلی آمد و این حکم مسعود کرباسیان بود.





اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها