کد خبر: 145021
|
۱۳۹۶/۰۸/۱۸ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

از سکوت چهره‌ها تا صحبت‌های جیرانی درباره فیلم خفه‌گی

گزارشی درباره سکوت چهره‌های شناخته شده، حرف‌های جیرانی درباره آخرین فیلمش، چاپ سه ترجمه جدید از اسدالله امرایی و... مهم‌ترین خبرهای حوزه فرهنگ و هنر در روز جمعه بودند.

از سکوت چهره‌ها تا صحبت‌های جیرانی درباره فیلم خفه‌گی
کد خبر: 145021
|
۱۳۹۶/۰۸/۱۸ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| حاشیه‌های ادامه‌دار سریال «سرزمین کهن» که قرار بود مهرماه امسال از تلویزیون پخش شود در کنار تازه‌ترین اظهارنظرها درباره فیلم «رستاخیز» با واکنش‌های مشابهی از سوی کارگردان این دو اثر یعنی «کمال تبریزی» و «احمدرضا درویش» مواجه شد. این دو کارگردان در برابر این اتفاقات سکوت کردند تا امیدواری‌هایشان برای تغییر سرنوشت این دو اثر همچنان باقی بماند. به بهانه همین مصلحت‌اندیشی در گزارشی سکوت چهره‌های فرهنگ و هنر را در طول این سال‌ها و در موارد خاص مرور کردیم که می‌توانید آن را در اینجا بخوانید.

فریدون جیرانی در گفت‌وگویی که امروز منتشر شد درباره آخرین فیلمش «خفه‌گی» که این روزها یکی از فیلم‌های پرفروش سینماهاست صحبت کرده است. این کارگردان در این گفت‌وگو از تجربه ساخت این فیلم و یکی دو اثر قبلی‌اش می‌گوید. جیرانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش از سینمای اجتماعی و کمدی هم حرف زده و در نهایت به برنامه هفت رسیده که چند ماهی است قرار است با شروع سری جدیدش روی آنتن برود. گزیده‌ای از گفته‌های جیرانی را در اینجا بخوانید.

سه ترجمه جدید از اسدالله امرایی به زودی منتشر می‌شود. کتاب «عشق‌های زودگذر ماندگار» نوشته آندره مکین از جمله آثاری است که کار ترجمه آن توسط این مترجم و نویسنده تمام شده و قرار است همین روزها توسط نشر چشمه منتشر شود. «داستان‌های سقوط و پرواز» و «داستان‌نما» دو کتاب دیگری هستند که با ترجمه امرایی در نوبت چاپ قرار دارند. توضیحات امرایی درباره این سه اثر را در این خبر بخوانید.

طرح‌های کاوه صباغ‌زاده برای ساخت تازه‌ترین فیلمش بعد از «ایتالیا ایتالیا» و صحبت‌های علی ضیاء درباره برنامه جدیدی که قرار است روی آنتن ببرد هم دو خبر دیگر حوزه فرهنگ و هنر در روز جمعه بودند.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها