کد خبر: 145094
|
۱۳۹۶/۰۸/۱۹ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

۱۰۰ میلیارد دلار بودجه سرمایه‌گذاری سال آینده آرامکو

مطابق با برنامه‌های سند 2030 سعودی و تلاش برای کاهش وابستگی به نفت، آرامکو، شرکت نفتی این کشور می‌بایست تا سال آینده حداقل 100 میلیارد دلار در حوزه‌هایی غیر از نفت سرمایه‌گذاری کند.

۱۰۰ میلیارد دلار بودجه سرمایه‌گذاری سال آینده آرامکو
کد خبر: 145094
|
۱۳۹۶/۰۸/۱۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتماد آنلاین | بر اساس گفته‌های یک مقام عالی رتبه در آرامکو، سرمایه‌گذاری‌های شرکت نفتی عربستان سعودی در سال مالی آینده باید از ۱۰۰ میلیارد دلار بگذرد.

در اطلاعیه OILPRICE گفته شده که در کمتر از یک سال آینده، عرضه اولیه سهام این شرکت (IPO) باید پنج درصد از سهام خود را برای کسب سود قابل توجه، حراج کند.

درآمد حاصل از این فروش، صرف اصلاحات اقتصادی خواهد شد و به نفت اختصاص نخواهد یافت. بسیاری از سرمایه‌گذاران معتقدند که عربستان سعودی یکی از جذاب‌ترین بازارها برای سرمایه‌گذاری است و سال آینده هم با توجه به بهبود اوضاع بازار، فرصت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری بدست خواهد آورد.

شاهزاده محمد بن سلمان، نایب السلطنه این کشور که طرح سند چشم انداز ۲۰۳۰ را اجرا می‌کند طی هفته گذشته دستور دستگیری ده‌ها نفر از وزرا و شاهزادگان را صادر کرد. در این فهرست اسامی افرادی چون ولید بن طلال، یکی از مشهورترین تجار عربستان و شاهزاده مطیب بن عبداالله، رئیس پیشین گارد ملی عربستان دیده می‌شود.

در هفته گذشته، بن سلمان ریاست کمیته کنترل مبارزه با فساد گسترده را بر عهده گرفت و از قدرت جدیدش برای تثبیت موقیت خود استفاده کرد. یازده وزیر سابق و ده‌ها نفر از شاهزادگان سعودی به اتهام فساد یا خرابکاری مالی دستگیر و یا بازداشت شده یا اجازه خروج از کشور بدون مجوز را ندارند. گرچه این اقدامات مدتی بی‌ثباتی در عربستان و اقتصاد این کشور را موجب می‌شود، انتظار می‌رود این تغییرات در نهایت نظام پادشاهی را تثبیت کند زیرا بن سلمان و طرفدارانش نه تنها نیروهای نظامی و امنیتی را تحت کنترل خود دارند بلکه توانسته‌اند اعتماد و حمایت آنها و نیز جمع زیادی از سعودی‌ها را نیز بدست آورند.

منبع: نفت خبر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها