کد خبر: 145121
|
۱۳۹۶/۰۸/۱۹ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

سی ان ان : عربستان تحرکات و مکالمات سعد حریری را محدود کرده است

خبرنگار سی ان ان از استانبول گزارش داد که منابع ارشد لبنانی به این شبکه گفته اند که معتقدند عربستان سعودی تحرکات و مکالمات نخست وزیر (مستعفی) سعد حریری را محدود ساخته است.

سی ان ان : عربستان تحرکات و مکالمات سعد حریری را محدود کرده است
کد خبر: 145121
|
۱۳۹۶/۰۸/۱۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| 'گول تویسوز'(Gul Tuysuz) خبرنگار و تهیه کننده سی ان ان روز شنبه افزود: این منابع لبنانی همچنین گفتند که حریری قادر نیست بطور کامل حرف ونظر خود را بیان کند وحتی جناح وی نیز در دولت لبنان ایده ای ندارند که چه رخ داده است.
خبرنگار این رسانه تصویری آمریکایی از استانبول گزارش داد: تمامی این موارد به دنبال استعفای شوک آور و غیر معمول سعد حریری است که وی این استعفا را نه در کشور خود بلکه در ریاض پایتخت عربستان اعلام کرد، این مساله گمانه زنی ها و اتهامات زیادی را بوجود آورده مبنی بر اینکه عربستان وی را وادار به استعفا کرده است و حریری می تواند در عربستان تحت بازداشت خانگی باشد؛ البته اینها اتهاماتی است که ریاض به شدت آنها را رد می کند.
گول تویسوز افزود: ایراد این اتهامات علیه عربستان و رخ دادن این امر در لبنان و در منطقه به چه معنی است، باید این نکته را یادآور شد که این اقدام تا چه اندازه منطقه را پیچیده تر و (به صحنه) کش مکش مبدل ساخته است، این موضوع به رودرویی دو رقیب منطقه ای ایران وعربستان با یکدیگر ادامه می دهد واکنون لبنان تازه ترین و آخرین مورد در بحبوحه این بحران در مواجه ساختن دو قدرت منطقه ای ایران و عربستان شده است.
سعد حریری شنبه هفته پیش (13 آبان-4 نوامبر) در حالی که در عربستان سعودی بود از سمتش استعفا کرد.
برخی معتقدند این استعفا با فشار عربستان و با هدف به تعطیلی کشاندن فرایند سیاسی در لبنان و فشار به حزب الله برای خروج از دولت صورت گرفته است.
میشل عون رئیس جمهوری لبنان هنوز از پذیرش استعفای حریری و آغاز فرایندهای پس از استعفا خودداری کرده و گفته است که منتظر بازگشت سعد حریری به بیروت است.


منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها