کد خبر: 145160
|
۱۳۹۶/۰۸/۱۹ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

درودگر:

مربی برای "رمال" ۴۰۰ میلیون می‌خواست!

مشاور هیات رییسه فدراسیون فوتبال می‌گوید بحث واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به خاطر طرز فکر سیاسی که نسبت به فوتبال وجود دارد امکانپذیر نیست.

مربی برای "رمال" ۴۰۰ میلیون می‌خواست!
کد خبر: 145160
|
۱۳۹۶/۰۸/۱۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| صادق درودگر در حاشیه کنگره فوتبال کلینیک درباره بحث جادوگری که در چند وقت اخیر در فوتبال مطرح شده اظهار کرد: بحث جادوگری در فوتبال وجود دارد. خود من شخصا این مساله را گزارش کردم و درباره آن نامه نوشتم. یک مدیر باشگاه بود که قرارداد یک بازیکن را با رمال می‌بست. یعنی رمال را یکی از بازیکنانش حساب می‌کرد. یک تیم صنعتی هم بود که در آستانه سقوط بود که کمک مربی این تیم اعلام کرد که ۴۰۰ میلیون به من بدهید تا به کمک یک رمال نگذاریم این تیم سقوط کند. اگر این کار عملی شد ۳۰۰ میلیون تومان دیگر هم پرداخت کنید. یک بازارچه فسادانگیر درست کرده‌اند و به فرهنگ کشورمان توهین می‌کند.
او با بیان این که فدراسیون و کمیته اخلاق باید با جدیت با این مسائل برخورد کنند گفت: شیادانی هستند که در تمام ایران فعالیت می‌کنند. در مازندران، تهران، خراسان و ... حضور دارند. این موضوع باید ریشه‌کن شود. مقداری هم باید سطح دانش افراد ارتقا پیدا کند. وقتی دانش افراد پایین باشد از ندانستن آن‌ها سوءاستفاده می‌شود. آقای مربی شما برو کار بیشتر کن و مطالعه علمی داشته باش.
عضو مشاور هیات رییسه سازمان لیگ درباره واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس که توسط وزیر ورزش و جوانان مطرح شد هم تصریح کرد: در دولت قبلی این صحبت‌ها زیاد مطرح شد. هر زمانی که بحث انتخابات وجود داشت می‌گفتند که این دو باشگاه را می‌خواهیم واگذار کنیم. این موج‌سواری است. در زمان دکتر روحانی در همان ابتدا که او به عنوان رییس جمهور انتخاب شده بود، من به عنوان کارشناس به نهاد ریاست جمهوری دعوت شدم. آن‌جا صراحتا اعلام کردم که تمام این صحبت‌ها بیهوده است. این دو باشگاه به خاطر طرز فکری که از فوتبال به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده می‌کند، خصوصی نخواهند شد. دیگر هم در جلساتی بعدی من را دعوت نکردند.
درودگر افزود: من سه چهار مقاله درباره خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس نوشته‌ام که این کار اتفاق نخواهد افتاد چون فوتبال و این دو باشگاه را تهدید می‌دانند. آدم‌هایی باید در بستر این دو باشگاه قرار گیرند که با مسائل روز دنیا آشنا باشند. باشگاه استقلال و پرسپولیس می‌توانند مانند فیلمی که ۱۰۰ میلیارد درآمد به دست می‌آورد هر روز چنین درآمدی داشته باشند اما این دو باشگاه را همیشه بدهکار می‌بینیم.
البته با حضور طاهری در پرسپولیس کمی نگاه‌ها در این باشگاه‌ متفاوت شد. باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس باید به باشگاه‌های دیگر هم کمک کنند. متاسفانه همیشه به خاطر این که آدم‌های بی‌اطلاع در این دو باشگاه حضور پیدا می‌کنند، توان و دانش لازم را برای مدیریت این دو باشگاه ندارند.
او با تاکید بر این که سیاسیون این دو باشگاه را تهدید می‌دانند اضافه کرد: به اعتقاد من چون در چارچوب کارشناسی و علمی از استقلال و پرسپولیس استفاده نمی‌شود این دو باشگاه به عنوان یک تهدید مطرح شدند. اگر باشگاه استقلال و پرسپولیس یک مجمع عمومی داشت، قطعا دیگر تهدید نخواهند بود.
متاسفانه هر کسی که به عنوان مسئول در این دو باشگاه حضور پیدا می‌کند آشنایان خودش را به این دو باشگاه وارد می‌کند. یک نماینده مجلس هم می‌آورند تا دهان مجلس را ببندند. دو سه آدم را هم می‌آورند تا دور و بر باشگاه باشند ولی خروجی این آدم‌ها برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس چیست؟ هیات مدیره ستون مدیرعامل است اما در این دو باشگاه مدیرعامل صحبت می‌کند و هیات مدیره علیه او موضع‌ می‌گیرد. این عدم هماهنگی وجود دارد. به اعتقاد من اگر از افراد کلیدی در پست‌های کلیدی استفاده کنیم چنین اتفاقاتی رخ نمی‌دهد.


منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها