کد خبر: 145483
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۱ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

معرفی برگزیدگان دومین دوره جشنواره فیلم شید

شب گذشته پس از نمایش آخرین فیلم در سینما آنجلیکا شهر دالاس در امریکا برگزیدگان دومین دوره جشنواره فیلم شید معرفی شدند.

معرفی برگزیدگان دومین دوره جشنواره فیلم شید
کد خبر: 145483
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۱ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| تندیس کلوزآپ و لوح تقدیر بهترین بازیگر مرد دومین جشنواره فیلم شید، به محسن تنابنده برای بازی در فیلم فراری رسید. نامزدهای این بخش نوید محمدزاده (بدون تاریخ، بدون امضا)، محسن تنابنده (فراری) و پژمان بازغی (اسرافیل) بودند. تندیس کلوزآپ و لوح تقدیر هم به نیکی کریمی برای بازی در فیلم آذر اهدا شد. علاوه بر نیکی کریمی هدیه تهرانی (اسرافیل) و ساره بیات (زرد) هم به عنوان دیگر نامزدهای این بخش معرفی شده بودند.

اما تندیس کلوزآپ بهترین کارگردان و لوح تقدیر به وحید جلیلوند برای فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» رسید. نامزدهای این بخش محمد حمزه‌ای (آذر)، وحید جلیلوند (بدون تاریخ، بدون امضا)، آیدا پناهنده (اسرافیل) بودند. در نهایت جایزه بهترین فیلم و لوح تقدیر هم با اختلاف بسیار کم آرای داوران به فیلم «آذر» به تهیه‌کنندگی نیکی کریمی اهدا شد. دیگر نامزدهای این بخش «بدون تاریخ بدون امضا» (علی جلیلوند) و زرد (کامران مجیدی) بودند. در انتها بهترین فیلم از نگاه تماشاگران این جشنواره هم به دلیل آرای یکسان، به طور مشترک به فیلم‌های «اسرافیل» به کارگردانی آیدا پناهنده و «زرد» به کارگردانی مصطفی تقی‌زاده رسید.

این جشنواره با نام و یاد عباس کیارستمی برگزار شد و جایزه شید به نام یکی از فیلم‌های این کارگردان فقید است. داوران جشنواره سینمایی پارسی زبان شید، جاناتان رزنبام، ریچارد پنیا و هوشنگ گلمکانی بودند و این جشنواره به دبیری آرامه اعتمادی، و دبیری هنری شهرام مکری برگزار شد.

فیلم‌های منتخب دومین جشنواره شید در مراسم اختتامیه و اهدای جوایز که طی روزهای آینده برگزار می‌شود بار دیگر نمایش داده می‌شوند.

منبع: سینماسینما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها