کد خبر: 145605
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۲ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

زهرا صدراعظم نوری با تأکید به لزوم عبرت‌گیری از زلزله کرمانشاه به «اعتمادآنلاین» خبر داد:

بودجه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران افزایش پیدا می‌کند

زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران با اشاره به لزوم داشتن آمادگی در برابر حوادثی همچون زلزله، خبر از تصمیم شورای شهر برای افزایش بودجه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران خبر داد.

بودجه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران افزایش پیدا می‌کند
کد خبر: 145605
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۲ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین | گروه اجتماعی: تا اسم زلزله در هر گوشه‌ای کشور و حتی کشورهای دیگر جهان برده می‌شود باز سر بحث قدیمی احتمال وقوع زلزله در تهران و میزان خسارات و تلفات احتمالی این حادثه باز می‌شود. جلسه صبح امروز اعضای شورای شهر که بخشی از آن به‌صرف صبحانه کاری با شهردار اختصاص داشت با نگاه به زلزله اخیر در شهرهای غربی کشور و بررسی میزان آمادگی تهران در برابر حادثه‌ای مشابه برگزار شد.

زهرا صدراعظم نوری یکی از اعضای شورای شهر که در جلسه امروز صبح در تذکری به لزوم بازگرداندن کاربری سوله‌های مدیریت بحران به وظیفه اصلی‌شان اشاره‌کرده بود. در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین هم بر این موضوع تأکید کرد. او درباره مباحث دیگری که در این جلسه مطرح شد توضیح داد: تأکید اصلی شورای شهر بر این است که به دستورالعمل‌های موجود در طرح‌هایی مانند طرح تفصیلی و طرح جامع توجه شود و در نقاط حادثه خیر تهران مانند مناطقی که روی گسل‌های خطرناک قرار دارند بار اضافه ساخته نشود.

او ادامه داد: زلزله حادثه‌ای اجتناب‌ناپذیر است و نمی‌توان کاری کرد که روی ندهد اما می‌توان از طریق بالا بردن آمادگی و امکانات و همچنین توجه به ساخت‌وسازها میزان خسارت آن را کم کرد. تأکید اصلی ما این است که بیش از این بر روی گسل‌ها ساخت‌وساز نشود مخصوصاً از ساخت سازه‌های بلندمرتبه به‌طور جدی جلوگیری شود.
صدراعظم نوری در جواب این چطور باوجود این تأکیدات هنوز فرآیند ساخت‌وساز برج‌ها در این مناطق متوقف نشده است، گفت: پروانه ساخت این سازه‌ها در دوران مدیریت سابق شهرداری داده شده و با توجه به اینکه بخش خصوصی در این زمینه هزینه کرده و بر اساس تصمیم‌های غلط موفق به سرمایه‌گذاری شده است. ما به دنبال این هستیم که اجازه ندهیم این روند ادامه پیدا کند.

او به تصمیم‌های دیگری که برای افزایش آمادگی تهران در برابر زلزله گرفته‌شده است، اشاره کرد و گفت: سازمان پیشگیری و مدریت بحران شهرداری تهران یکی از نهادهایی است که در هنگام وقوع حادثه‌ای مانند زلزله می‌تواند نقش تعیین‌کننده داشته باشد اما تا کنون چنان که باید و شاید به آن توجه نشده است. بنابراین شخصاً به همراه بقیه اعضای شورای شهر می‌خواهیم برای سال 97 بودجه این سازمان را به حد قابل قبولی افزایش بدهیم. همچنین امروز به شهردار تهران تأکید کردیم که باید به این سازمان توجه ویژه شود به نحوی که به‌صورت مستقیم زیر نظر شخص شهردار فعالیت کند.


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها