کد خبر: 145616
|
۱۳۹۶/۰۹/۰۱ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

کوهکن در گفت وگو با «اعتمادآنلاین»:

نوع همکاری با بازنشستگان باید تعریف شود/نباید به بهانه استفاده از تجارب بازنشستگان مانع از رشد جوانان شویم

یک نماینده مجلس اظهارداشت: نباید استفاده از تجارب بازنشستگان را حذف کرد چرا که در این شرایط نظام اداری ضرر می‌کند اما با این بهانه نباید مانع ارتقاء جوانان شویم.

نوع همکاری با بازنشستگان باید تعریف شود/نباید به بهانه استفاده از تجارب بازنشستگان مانع از رشد جوانان شویم
کد خبر: 145616
|
۱۳۹۶/۰۹/۰۱ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| محسن کوهکن عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت و گو با خبرنگار اعتمادآنلاین با اشاره به قانون منع استفاده از بازنشستگان در وزارتخانه ها و معاونت‌ها، گفت: استفاده از بازنشستگان قطعا و یقینا از نظر تعداد افرادی که استفاده می شود به نسبت کسانیکه بازنشسته می شوند بسیار کم است. یعنی عدد انقدر کم است که شاید بتوانیم بگوییم نزدیک به صفر است.

وی تصریح کرد: گاهی اوقات است که فرد بازنشسته چندان علاقه ای به فعالیت ندارد اما به هر جهت باید بپذیریم اگر بازنشسته 30 سال تجربه داشته باشد اینکه بگوییم به صرف اینکه این فرد بازنشسته شده تجربه اش نیز بایگانی شود و استفاده نشود، درست نیست اما نوع همکاری باید درست تعریف شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر بگوییم کسی که از دولت بازنشسته شد باید ارتباط کاری و مالی او از هر نظر با دولت قطع شود پیامی دارد که برای استفاده از تجارب آنها برنامه نداریم. از سوی دیگر اگر دست را بخواهیم باز بگذاریم که در هر رده و هر جا که خواستند از بازنشسته ای استفاده کنند و بتوانند آنها را برگردانند و مجددا مشغول به کار شوند هم درست نیست.

کوهکن یادآور شد: جوانی که تازه روی کار می آید باید مراحلی را طی کند تا مدیر عالی رتبه شود. نباید در این مسایل ما موضوع را صفر و صد ببینیم.

وی تاکید کرد: نباید مانع استفاده از تجارب بازنشستگان در موارد نادر شد البته این استفاده در قالب استخدام نباید باشد. البته نباید بازنشسته ها را به صرف اینکه بگوییم تجربه دارند، بر گردانیم و مسئولیت ها را به این ها بدهیم چون در این شرایط اجازه رشد جوانها وجود ندارد.

این عضو کمیسیون صنایع خاطرنشان کرد: نباید استفاده از تجارب بازنشستگان را حذف کرد چرا که در یان شرایط نظام اداری ضرر می‌کند اما با این بهانه نباید مانع ورود و طی سلسله مراحل پلکانی ارتقاء جوانان شویم.


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها