کد خبر: 146385
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۹ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

کمیته بحران در فراکسیون امید تشکیل شد

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته بحران در این فراکسیون برای بررسی موضوع زلزله اخیر کرمانشاه خبر داد و گفت که اعضای این کمیته قرار است از مناطق آسیب‌دیده بازدید کنند.

کمیته بحران در فراکسیون امید تشکیل شد
کد خبر: 146385
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| محمدرضا تابش در گفت‌وگویی اظهار داشت: هیئت رئیسه فراکسیون امید صبح امروز با نمایندگان عضو فراکسیون که به مناطق زلزله‌زده اعزام شده بودند، تشکیل جلسه داد و نمایندگان گزارشی از بازدید خود و حیطه مسئولیت و تخصص خود ارائه کردند. بعضی از همکاران هم تجربیات خوبی در بخش‌های درمانی، اجرایی، آموزشی و امدادی داشتند و برخی به عنوان مسئول در حوادث مشابه حضور داشتند که انتقال تجربیات آنها می تواند روند امدادرسانی را تسریع کند.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد کمیته بحران به ریاست آقای حسین زاده و به عضویت قاسم میرزایی، ابوالفضل سروش، فاطمه سعیدی، علیرضا رحیمی، محمودی شاه‌نشین و فرج الله رجبی تشکیل شود. بر این اساس این کمیته کارش را آغاز کرد و قرار است جلسات و نشست‌هایی با مسئولین در مرکز و همچنین مقامات محلی داشته باشد و از مناطق آسیب دیده هم بازدید کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه حمایت های حقوقی و قانونی از زلزله‌زدگان اعم از تصویب طرح و لوایح و اصلاح آنها می تواند در فائق آمدن بر مشکلات و حوادث غیر مترقبه موثر باشد، افزود: یکی از بحث‌هایی که در این جلسه مطرح شد این بود که فرماندهی واحد، تقویت بودجه مربوطه و تصویب لایحه مقابله با حوادث غیرمترقبه البته با رفع نواقص می تواند به حل مشکلات کمک کند. ضمن اینکه چگونگی هدایت کمک‌های مردمی و جلب مشارکت خیرین و سوق دادن آن به انجام کارهای اساسی و زیربنایی و لزوم رفع خلاءهای مدیریتی، رصد کردن مجموعه اقدامات در حوزه تعمیر، ساخت و بازسازی منازل، تعمیر زیرساخت‌ها و اقدامات روحی و روانی نسبت به کسانی که عزیزانشان را در زلزله از دست داده اند باید مورد توجه قرار گیرد.

تابش همچنین گفت که فردا (چهارشنبه) نشست مشترک هیئت رئیسه فراکسیون امید و کمیته بحران با نمایندگان استان کرمانشاه و روسای کمیسیون‌های مربوطه برگزار می شود تا مجموعه اقداماتی که می توان پیش از تصویب بودجه انجام داد، مورد بررسی قرار گیرد.


منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها