کد خبر: 146469
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۹ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

هزینه‌ 1.2 تریلیون دلاری آمریکا برای مدرن‌سازی و نگهداری تجهیزات هسته‌ای

دفتر بودجه کنگره آمریکا (CBO) تخمین زده که این کشور طی 30 سال آینده ملزم به هزینه 1.2 تریلیون دلار برای اجرای برنامه مدرن‌سازی و مدیریت تجهیزات بازدارنده هسته‌ای خود است.

هزینه‌ 1.2 تریلیون دلاری آمریکا برای مدرن‌سازی و نگهداری تجهیزات هسته‌ای
کد خبر: 146469
|
۱۳۹۶/۰۸/۲۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| هزینه تخمینی دفتر بودجه کنگره شامل هزینه‌های عملیاتی برای فرماندهی، کنترل و سیستم هشداردهنده پیش از وقوع حمله و نیز نگهداری از شبکه آزمایشگاه‌های هسته‌ای ملی آمریکا است.

CBO اعلام کرد: برنامه‌های دولت باراک اوباما، رییس جمهور پیشین آمریکا در سال 2017 درخصوص نیروهای هسته‌ای، طی سال‌های 2017 تا 2046، برای آمریکا هزینه‌ای 1.2 تریلیون دلاری (بر اساس نرخ دلار در سال 2017) خواهد داشت.

این بررسی CBO همچنین شامل گزینه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها همچون تاخیر در برخی برنامه‌های مدرن‌سازی و کاهش تعداد کلاهک‌های هسته‌ای آمریکا نیز می‌شود.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، در ماه اوت، نیروی هوایی آمریکا از قراردادهای جدید به ارزش کلی نزدیک به 2.5 میلیارد دلار برای توسعه موشک کروز دوربرد ضدرادار با کلاهک هسته‌ای و پروژه‌ای برای جایگزینی موشک بالستیک قاره‌پیما در زرادخانه‌های سراسر آمریکا خبر داد.

برنامه‌های مدرن‌سازی که برای نخستین بار در دولت اوباما مطرح شدند، از سوی دونالد ترامپ، رییس جمهور فعلی آمریکا با استقبال مواجه شده‌اند.


منبع: ایسنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها