کد خبر: 146827
|
۱۳۹۶/۰۹/۰۲ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

ملاقات سنایی با ولادیمیر ژیرنوفسکی+عکس

مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه امروز با ولادیمیر ژیرنوفسکی رئیس حزب لیبرال دموکرات روسیه در دومای دولتی روسیه دیدار و گفت و گو نمود.

ملاقات سنایی با ولادیمیر ژیرنوفسکی+عکس
کد خبر: 146827
|
۱۳۹۶/۰۹/۰۲ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادانلاین| در این ملاقات ژیرنوفسکی ضمن تاکید بر ظرفیت های روسیه و ایران برای توسعه هرچه بیشتر روابط ، برگزاری نشست سه جانبه ایران - ترکیه - روسیه در سوچی را در راستای ایجاد ثبات در منطقه و جهان بسیار پر اهمیت تلقی نمود.

وی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه ، راه اندازی کریدور شمال - جنوب را در ارتقای همکاری های اقتصادی دو جانبه بسیار تاثیر گذار ارزیابی کرد.

ژیرنوفسکی باتاکید بر تمایل حزبش بر گسترش روابط پارلمانی با مجلس شورای اسلامی و فراکسیون های آن اعلام داشت : گروه نمایندگان دوما از فراکسیون حزب لیبرال دموکرات در راستای تحکیم روابط پارلمانی آمادگی سفر به ایران و دیدار با همتایان خود را دارند.

مهدی سنایی نیز در این دیدار با اشاره به سطح روابط عالی بین دو کشور و سطح رایزنی ها و ارتباطات بین روسای جمهور دو کشور گفت : طی 4 سال گذشته جناب آقای روحانی و جناب آقای پوتین 12 بار با یکدیگر ملاقات کرده اند که این دیدار ها بر گسترش همکاری های فی مابین در تمامی زمینه های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی و ... بسیار تاثیرگذار بوده است .

سنایی ضمن مثبت ارزیابی کردن ارتباطات هرچه بیشتر نمایندگان مجلس و فراکسیون های احزاب ایران و روسیه ، بر برگزاری میزگردها و نشست های کارشناسی مربوطه تاکید نمود.

طرفین در این دیدار برگزاری میزگردها ، نشست های کارشناسی و همچنین افزایش مراوادت گردشگری بین دو کشور را موجب آشنایی بیشتر مردم دو کشور از یکدیگر دانسته و نتیجه آن تعمیق هرچه بیشتر روابط بین دولتی و مردمی برشمردند.




اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها