کد خبر: 147835
|
۱۳۹۶/۰۹/۱۰ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران

کمبود ۲۲ هزار میلیارد اعتبار برای تکمیل خطوط متروی پایتخت/ بدهی ۳۰ هزار میلیاردی شهرداری تهران به پیمانکاران و بانک ها

محمد علیخانی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: برای تکمیل خطوط مترو به ۲۲ هزار میلیارد اعتبار نیاز است اما متاسفانه شهرداری به مدت سه ماه هیچ اعتباری به این منظور پرداخت نکرده است.

کمبود ۲۲ هزار میلیارد اعتبار برای تکمیل خطوط متروی پایتخت/ بدهی ۳۰ هزار میلیاردی شهرداری تهران به پیمانکاران و بانک ها
کد خبر: 147835
|
۱۳۹۶/۰۹/۱۰ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| محمد علیخانی با بیان اینکه برای تکمیل خطوط و خرید تجهیزات به 22 هزار میلیارد اعتبار نیاز داریم، گفت: 10 هزار میلیارد تومان از این میزان باید بابت خرید 2 هزار واگن هزینه شود و این هزینه بسیار سنگینی است.

او افزود: در زمان شهرداری سابق مطرح می شد که خطوط مترو افتتاح شده و تمامی مشکلات آنها رفع شده این در حالی است که در حال حاضر برای گسترش خطوط فعلی باید 22 هزار میلیارد هزینه شود و این اظهارات در حد شعار و ادعا بوده است.

علیخانی تصریح کرد: متاسفانه از سه ماه قبل از انتخابات، شهرداری تهران هیچ گونه اعتباری به مترو پرداخت نکرده است و روند توسعه مترو متوقف مانده است.

او با انتقاد از اینکه بدهی های زیادی از شهرداری سابق برای مدیریت جدید به ارث مانده است، گفت: شهرداری 30 هزار میلیارد بدهی به پیمانکاران و بانک ها داشته و از سویی 30 هزار میلیارد پروژه نیمه تمام دارد و ماهی 600 میلیارد تومان نیز باید بابت حقوق پرسنل ماهانه پرداخت کند.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه برای تحقق درآمدهای پایدار شهرداری باید به فکر تدوین طرح یا لایحه باشیم، گفت: اولویت نخست مدیریت شهری گسترش حمل ونقل عمومی برای بهبود وضعیت آلایندگی هوا است بنابراین صورت خوشی ندارد که به مدت 3 ماه هیچ گونه اعتباری برای توسعه و گسترش خطوط مترو پرداخت نشود.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها