کد خبر: 148733
|
۱۳۹۶/۰۹/۱۸ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

خبرهای اجتماعی یکشنبه

از سه برابر شدن عوارض خروج از کشور تا تعیین تاریخ دربی پایتخت

بدون شک جنجالی‌ترین خبر امروز که بازتاب زیادی هم در شبکه‌های مجازی داشت سه برابر شدن عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه سال 97 بود.

از سه برابر شدن عوارض خروج از کشور تا تعیین تاریخ دربی پایتخت
کد خبر: 148733
|
۱۳۹۶/۰۹/۱۸ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| بررسی لایحه بودجه سال 97 امروز در مجلس شروع شد. در همان ساعت‌های اولیه خبر سه برابر شدن عوارض خروج از کشور به‌سرعت واکنش‌ها را برانگیخت. در حال حاضر عوارض خروج از کشور، برای سفرهای زیارتی، ۳۵هزار تومان و برای سفرهای غیر زیارتی، ۷۵هزار تومان است اما پیشنهاد دولت برای سال آینده رقم عوارض برای سفرهای غیر زیارتی را برای سال آینده به 220 هزار تومان می‌رساند. البته این رقم برای اولین سفر است. هزینه عوارض برای سفر دوم 50 درصد و سفرهای بعدی 100 درصد افزایش پیدا خواهد کرد و به عدد 440 هزار تومان خواهد رسید.

این روزها خبرهای مربوط به زنان هم بازتاب‌های زیادی پیدا کرده است. امروز سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور خبر داد که همه زنان ایرانی که با اتباع خارجی ازدواج می‌کنند، حتماً باید از استانداری‌ها مجوز یا پروانه ازدواج با اتباع خارجی را بگیرند. سیف‌الله ابوترابی گفت: استانداران از سوی وزیر کشور این اختیار را دارند که برای زنان ایرانی که با مردان اتباع خارجی ازدواج می‌کنند‌، مجوز یا پروانه ازدواج صادر کنند.

طرفداران دو تیم قرمز و آبی پایتخت مدتی است که منتظر اعلام روز بازی برگشت این دو تیم هستند. این انتظار امروز به پایان رسید و تاریخ و ساعت دیدار برگشت دربی تهران اعلام شد. با اعلام کمیته مسابقات سازمان لیگ، دربی برگشت روز 10 اسفند ساعت 17:20 دقیقه برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون امروز اعلام کرد که اهدای خون محافظه‌کارانه خواهد شد. علی‌اکبر پورفتح‌الله مدیریت خون بیماران را از مهم‌ترین اقدامات این سازمان طی چهار سال آینده دانست و گفت: در دوره جدید، انرژی سازمان انتقال خون معطوف به تغییر نگاه جامعه پزشکی و تجویزکنندگان خون و فرآورده‌های خونی، از انتقال خون آزادانه و لیبرال به سمت انتقال خون سخت‌گیرانه و محافظه‌کارانه است.

از وقتی که گردوغبار حادثه ساختمان پلاسکو خوابید، برخی کسبه این پاساژ قدیمی که مغازه‌شان در بخش‌های شمالی ساختمان بود و تخریب نشده بود درخواست می‌کردند که در ازای تمام وعده‌هایی که به آنها داده شده اجازه برگشت به مغازه‌هایشان را داشته باشند. گویا این اجازه بالاخره صادرشده است. شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی واحدهای قسمت آسیب‌‌ندیده و سالم پاساژ پلاسکو از روز گذشته آغاز به کار کرده‌اند.

خبرهای مربوط به سربازی همیشه مورد توجه قرار می‌گیرند. امروز رقم جریمه سربازی برای سال آینده مشخص شد. در لایحه بودجه سال ۹۷ پیشنهاد شده است دولت مانند سال‌های گذشته، مشمولانی را که هشت سال غیبت دارند، در صورت دریافت جریمه به صورت نقد و اقساط، معاف کند.

مرور خبرهای امروز برای کسانی که منتظر سردتر شدن هوا و آمدن زمستان هستند خوشایند بود چون اعلام شد که آسمان تهران فردا صاف همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۱ و یک درجه خواهد بود و روز دوشنبه کمینه دما در تهران به صفر درجه می‌رسد.‌

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها