کد خبر: 149313
|
۱۳۹۶/۰۹/۲۳ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

خبرهای اقتصادی جمعه

از حضور غیر ایرانی‌ها در بازار پسته ایران تا کاهش 62 درصدی واردات نفت سار اویل از ایران

از حضور غیر ایرانی‌ها در بازار پسته ایران تا کاهش 62 درصدی واردات نفت سار اویل از ایران را در این بسنه خبری دنبال کنید

از حضور غیر ایرانی‌ها در بازار پسته ایران تا کاهش 62 درصدی واردات نفت سار اویل از ایران
کد خبر: 149313
|
۱۳۹۶/۰۹/۲۳ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| دعوا بر سر صادرات پسته پررنگ‌تر شده است . رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار گفت: برخی از صادرکنندگان که پسته را از طریق افغانستان صادر می‌کردند اکنون از دور خارج شده‌اند، چراکه مدتی است افغان‌ها به شهرهایی مانند رفسنجان، سیرجان و غیره می‌روند و محصول مورد نیاز را مستقیم از باغدار می‌خرند.اکنون هم که در آستانه برگزاری رقابت‌های جام جهانی در روسیه هستیم از همین حالا افغان‌ها وارد بازار شده‌اند پسته ایرانی را در حجمی چند برابر سال‌های گذشته می‌خرند که به روسیه صادر کنند.

عرضه و تقاضا در حوزه مسکن باید به تعادل برسد. یک عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت باید نظارت خود را در حوزه مسکن دقیق تر کند و عرضه و تقاضا را به تعادل رساند. در جاهایی که نیاز به ساخت مسکن است، دولت باید در قالب طرح های حمایتی و اجتماعی ورود پیدا کند و در جاهایی که ساخت و ساز مازاد و سرمایه ای اتفاق می افتد، دولت نباید اجازه دهد تا این سرمایه در این بخش متمرکز شود چراکه این اتفاق دارای بازخورد در اقتصاد ملی است.

با نقاط کور اینترنت آشنایی دارید؟
اینترنت فعلی علی‌رغم همه عظمت و گستردگی که پیدا کرده اما دچار ضعف‌های جدی در مباحث امنیتی، پردازشی و حتی انتقال داده‌هاست که به لحاظ کارکردی محدودیت‌هایی را موجب می‌شود.

توسعه و تقویت اقتصاد ملی در گرو مشارکت با کشورهای پیشرفته است. معاون وزیر صنعت گفت: در مشارکت با کشورهای پیشرفته می توانیم از دانش فنی و تکنولوژی آنها بهره برده و کالای مرغوب‌تری تولید کنیم.

کاهش ۶۲ درصدی واردات نفت اسار اویل از ایران به نوبه خود دارای اهمیت است. خرید نفت اسار اویل هند از ایران نصف شد. آمارهای به دست آمده از رفت و آمد تانکرها نشان می دهد؛ میزان واردات نفت اسار اویل هند از ایران در ماه نوامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از نصف کاهش داشته و به حدود 70 هزار بشکه در روز رسیده است.

شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت روند ویژه‌‌ای داشت . شاخص بورس در پنج روز کاری هفته گذشته با رشد2190 واحدی از ارتفاع 93 هزار و 283 واحدی به کانال 91 هزار و 93 واحدی سقوط کرد.

شرکت ایرانول موفق به تولید روغن کشتی در کشور شد. شرکت نفت ایرانول موفق به تولید روغن کشتی برای نخستین بار در کشور با همکاری شرکت پتروناس شد.

متفاوت‌ترین نمایشگاه و فروشگاه فناورانه ماشین در جهان را در اینجا ببنید.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها