کد خبر: 152876
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۰ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

کمال سجادی در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» مطرح کرد:

ضرورت فعالیت اجتماعی احزاب/ نقد و ارائه راهکار به مسولان اجرایی رسالت احزاب است/ مردم باید در فعالیت‌های اجتماعی مشارکت داده شوند

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان با تاکید بر ضرورت فعالیت اجتماعی احزاب تصریح کرد: نباید اینطور باشد که مردم فقط زمان انتخابات به پای صندوق‌های رای بیایند و بعد از انتخابات دنبال کار خود بروند بلکه مردم باید در فعالیت‌های اجتماعی مشارکت داده شوند. اگر احزاب فعال باشند مشارکت سیاسی با ضابطه‌مندی و قانونمندی بهتری جلو می‌رود. لذا احزاب باید در همه موارد و در طول سال فعال باشند تا جامعه بهتر اداره شود و دموکراسی به صورت کامل اجرا شود.

ضرورت فعالیت اجتماعی احزاب/ نقد و ارائه راهکار به مسولان اجرایی رسالت احزاب است/ مردم باید در فعالیت‌های اجتماعی مشارکت داده شوند
کد خبر: 152876
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۰ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| سیدکمال سجادی، عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با اعتمادآنلاین با تاکید بر اینکه «احزاب در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده اند و فعالیت آنان لازمه نظام مردم‌سالار است» گفت: «لازمه مشارکت سیاسی مردم هم وجود احزاب است. اما متاسفانه در کشور ما با وجود اینکه بیش از 200 حزب و تشکل سیاسی داریم، فعالیت چندانی ندارند. به عبارت دیگر احزاب رسالتی که باید انجام دهند را کمتر به سرانجام می رسانند.»

او درباره دلیل این اتفاق گفت: «برخی از احزب اصلا فعال نیستند و احزاب کاغذی هستند؛ یعنی چند نفر روی کاغذ اسمی نوشتند و مجوزی گرفتند. برخی احزاب ما هم اصلا حرفه ای نیستند؛ یعنی تشکیل‌دهندگان آن حزب شغل‌های مختلف و متعدد دارند و از روی تفنن هم حزبی تشکیل دادند.»

سجادی با بیان اینکه «به جز معدود احزاب که فعالند، حرفه ای کار می کنند که استثنا هستند اما سایر احزاب ما در ایام غیرانتخابات رسالت خود را که پیگیری مطالبات مردم است انجام نمی دهند» اظهار کرد: «احزاب باید در ایام غیرانتخابات فعال باشند و رسالتی که بر عهده آنان است را پیگیری کنند. اگر احزاب در طول سال در سراسر کشور فعال باشند و اعضای زیادی هم داشته باشند می توانند این آرزو را داشته باشند که روزی به مجلس بروند یا در دولت موثر باشند یا حتی دولت تشکیل دهند.»

او با تاکید بر اینکه «غایت آرزوی احزاب به دست گرفتن قدرت است؛ حال این قدرت می تواند برای خدمت به مردم باشد یا مقاصد دیگر» گفت: «با این حال متاسفانه احزاب در کشور ما فصلی هستند و فقط ایام انتخابات فعال می شوند؛ البته برخی احزاب هم استثنا هستند و در طول سال جلسات متعدد دارند. مانند جبهه پیروان خط امام و رهبری که در طول سال جلسه دارد.»

سجادی با اشاره به حوادث اخیر گفت: «از جمله رسالت‌های احزاب نقد و ارائه راهکار به مسئولان اجرایی است. اگر احزاب این رسالت خود را در طول همه سال به درستی انجام می دادند مشکلات روی هم انباشته نمی شود و اعتراضات مردم به اینجا کشیده نمی شد. همین اتفاقی که اکنون افتاد مطالبه اقتصادی و معیشتی مردم بود که متاسفانه برخی بر موج نارضایتی مردم سوار شدند اما خوشبختانه مردم صف خود را جدا کردند و از اغتشاشگران جدا شدند. در مرحله دوم هم مردم به میدان آمدند بدون اینکه احزاب کاری کرده باشند در حالی که احزاب باید در این موارد پیشگام باشند تا مردم اعتماد کنند.»

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان با تاکید بر ضرورت فعالیت اجتماعی احزاب تصریح کرد: «نباید اینطور باشد که مردم فقط زمان انتخابات به پای صندوق های رای بیایند و بعد از انتخابات دنبال کار خود بروند بلکه مردم باید در فعالیت های اجتماعی مشارکت داده شوند. اگر احزاب فعال باشند مشارکت سیاسی با ضابطه مندی و قانونمندی بهتری جلو می‌رود. لذا احزاب باید در همه موارد و در طول سال فعال باشند تا جامعه بهتر اداره شود و دموکراسی به صورت کامل اجرا شود.»

به کانال تلگرام اعتمادآنلاین بپیوندید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها