کد خبر: 152940
|
۱۳۹۶/۱۰/۱۹ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

تشکر رئیس‌جمهور کره‌جنوبی از دونالد ترامپ

مون جائه این، رئیس جمهور کره‌جنوبی، روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی خود از دونالد ترامپ تشکر کرد. مون جائه این گفت: «فکر می‌کنم نقش دونالد ترامپ در تحقق مذاکرات بین دو کره بسیار بزرگ بود. این می‌تواند نتیجه تحریم‌ها و فشارهای ایالات متحده باشد.»

تشکر رئیس‌جمهور کره‌جنوبی از دونالد ترامپ
کد خبر: 152940
|
۱۳۹۶/۱۰/۱۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| برای اولین بار بعد از دو سال کره‌شمالی و کره‌جنوبی مذاکره کردند. مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به دلیل تلاش برای برگزاری مذاکرات سازنده میان دو کره تشکر کرد.

به گزارش گروه بین الملل اعتمادآنلاین ، در آخر هفته جاری، ترامپ مدعی شد:«اگر من دخالت نمی‌کردم، آن ها در حال حاضر نمی توانستند درباره المپیک صحبت کنند.»

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت: وی امیدوار است که نتایج خوبی از این گفت‌و‌گوها حاصل شود.

این گزارش در ادامه به نقل از رویترز می‌نویسد روز چهارشنبه، رئیس جمهور کره جنوبی، مون جائه این، در لحظات نخستین کنفراس مطبوعاتی خود، از دونالد ترامپ تشکر کرد.

مون جائه این گفت:« فکر می‌کنم نقش دونالد ترامپ در تحقق مذاکرات بین دو کره بسیار بزرگ بود. این می‌تواند نتیجه تحریم‌ها و فشارهای ایالات متحده باشد.»

علاوه بر این جائه این به طرف شمالی خود هشدار داد در صورت هرگونه فتنه و تحریک، تحریم ها افزایش خواهد یافت. در همین حال، کره‌شمالی احساسات مشابهی در رابطه با دخالت ترامپ در مذاکرات میان دو کشور از سال 2015، بیان نکرده است.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، ادعاهای ترامپ را سفسطه‌ مضحک نامیده است و بر این باوراست که دیپلماسی ایالات متحده در شبه جزیره کره با شکست رو به رو شده است.

با این حال، مون جائه این، در کنفرانس مطبوعاتی خود تلاش کرد ترس‌ها را از بین ببرد. او معتقد است مذاکرات کنونی با همسایه شمالیشان تنها آغاز یک فرآیند که می‌تواند منجر به صلح شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها