کد خبر: 153203
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۱ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

ترامپ در میانه دو گزینه؛

تداوم تعلیق تحریم‌ها یا وضع تحریم‌های جدید/ اروپا برجام را ضامن امنیت خود می‌داند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده روز جمعه باید درباره تعلیق تحریم‌هایی تصمیم بگیرد که با توافق هسته‌ای بین‌المللی مهمی رفع شدند. ترامپ این توافق را مایه خجالت امریکا می‌داند. وزیر خزانه‌داری امریکا در این‌باره گفت «پیش‌بینی من این است که تحریم‌هایی جدیدی علیه ایران وضع خواهند شد». کشورهای اروپا ضمن تأیید پایبندی ایران به برجام معتقدند توافق هسته‌ای موفقیتی بزرگ برای تضمین امنیت اروپاست.

تداوم تعلیق تحریم‌ها یا وضع تحریم‌های جدید/ اروپا برجام را ضامن امنیت خود می‌داند
کد خبر: 153203
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۱ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| دولت ترامپ روز پنجشنبه اعلام کرد که به دنبال وضع تحریم‌هایی جدید و جدای از شروط توافقنامه هسته‌ای با ایران است. این ادعا نشان می‌دهد که ترامپ به احتمال زیاد و خلاف میل باطنی‌اش، توافق هسته‌ای را برهم نخواهد زد.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین ، واشنگتن پست با اشاره به ملاقات روز گذشته مشاور ارشد امنیت ملی دولت آمریکا با ترامپ نوشت، در صورتی که ترامپ بخواهد مجدداً تحریم‌های پیش از توافق‌ را بازگرداند، ایالات متحده به صورت خودکار توافق را زیر پا گذشته است.

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت «پیش‌بینی من این است که تحریم‌هایی جدیدی علیه ایران وضع خواهند شد»

این مسئله در حالی رخ می‌دهد که تمام کشورهای اروپایی امضا کننده برجام در مخالفت با ترامپ اعلام کرده‌اند که ایران از هیچ‌ یک از شروط توافقنامه تخطی نکرده است. کشورهای اروپایی به تصریح بیان کرده‌اند که نگرانی‌ها از رفتار ایران، از جمله حمایت از برخی گروه‌های نظامی در منطقه و ادامه آزمایش‌های موشکی، باید جدای از توافقنامه بررسی شود. از نظر طرف اروپایی این توافق موفقیتی بزرگ برای تضمین امنیت اروپاست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها