کد خبر: 153337
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۲ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

جوابیه پیام‌رسان سروش درباره اینفوگرافیک «امکانات پیام‌رسان‌های داخلی و تلگرام» +توضیحات «اعتمادآنلاین»

بعد از انتشار اینفوگرافیک «امکانات پیام‌رسان‌های داخلی و تلگرام»، پیام‌رسان سروش در جوابیه‌ای در مورد بعضی از امکانات این پیام‌رسان جوابیه‌ای را به اعتمادآنلاین فرستادند.

جوابیه پیام‌رسان سروش درباره اینفوگرافیک «امکانات پیام‌رسان‌های داخلی و تلگرام» +توضیحات «اعتمادآنلاین»
کد خبر: 153337
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۲ ۲۳:۰۰:۰۰
متن جوابیه :
تبادل پیام‌های پیام‌رسان سروش در مسیر امن و رمزنگاری شده

از آنجایی که در خبر «اینفوگرافیک| امکانات پیام‌رسان‌های داخلی و تلگرام» مورخ ۱۳۹۶/۱۰/۱۵برخی اطلاعات نادرست درباره پیام‌رسان سروش درج شده و به اطلاع عموم رسیده بود جهت تنویر افکار عمومی لطفا مطابق ماده ۲۳ قانون مطبوعات جوابیه زیر در آن وب‌سایت خبری درج شود.

به استحضار می‌رساند برخلاف ادعای شما در خبر مذکور پیام‌رسان سروش مدت‌هاست از فضای ابری اختصاصی برخوردار است. این یکی از مزیت‌های رقابتی قابل توجه سروش نسبت به سایر پیام‌رسان‌های داخلی است.

علاوه براین، نکته مهم دیگر پیام‌رسان سروش رمزگذاری کردن تمامی پیام‌های ارسالی کاربران است. در واقع تمام پیام‌های سروش در مسیر امن و رمزنگاری شده با استفاده از پروتکل‌های SSL و TLS تبادل می‌شود و امنیت ارتباط با این پیام‌رسان تضمین شده است. این پروتکل‌ها از امن‌ترین راه‌های برقراری ارتباط هستند که حتی تعاملات بین بانکی و بین‌المللی از طریق این پروتکل‌ها رمزنگاری می‌شوند و مطابق با آخرین توصیه‏‌های امنیتی بروزرسانی شده‌اند.

همچنین بر اساس تحلیل نیاز کاربران ایرانی خدمات دیگری افزون بر امکانات تلگرام را نیز ارائه می‌کند. خدماتی نظیر تماس صوتی رایگان، پرداخت قبض، خرید شارژ، پرداخت درون‌کانالی برای مدیران کانال‌ها، پرداخت درون‌برنامه‌ای برای کاربران، سرویس‌های مبتنی بر مکان و... از جمله امکاناتی است که کاربران می‌توانند با نصب پیام‌رسان سروش از آن‌ها استفاده کنند.

لازم به ذکر است با توجه به استقبال اخیر کاربران، آمار نصب فعال نسخه اندرویدی سروش به ۱. ۰۰۰. ۰۰۰+ در کافه‌بازار رسیده و رتبه الکسای سایت سروش در حال حاضر ۷۶۶ است.

توضیحات اعتمادآنلاین:

1. برای جمع‌آوری داده‌ها جهت طراحی اینفوگرافیک، به سایت پیام‌رسان‌های داخلی مراجعه و امکانات هر کدام بررسی شدند. در روز 14 دی‌ماه که سایت پیام‌رسان سروش بررسی شد، مطلبی تحت عنوان اینکه این پیام‌رسان از فضای ابری برخوردار است مشاهده نشد .



2. لزوما استفاده از پروتکل‌های SSL و TSL برای انتقال پیام منجر به امنیت نمی‌شود . باید از سیستم رمزنگاری پیشرفته end-to-end encryption بهره ببرد، یعنی هم اطلاعات از سمت کاربران و هم سرور رمزگذاری شود. اما نکته اصلی اینجاست که پیام رسان سروش در صفحه توضیحات حریم خصوصی به این موضوع اعتراف می‌کند که پیام‌ها و... در سرور ذخیره می‌شوند.

«به منظور ارائه بهترین خدمات، پیام‌ها و تعاملات صورت گرفته در گفتگوهای دونفره، گروهی، تماس‌ها و کانال‌های عمومی در سرورهای سروش ذخیره می‌شود و با به‌روزرسانی برنامه، تغییر دستگاه کاربر و ... این اطلاعات از بین نخواهد رفت. طبیعی است کاربر هر زمان که بخواهد می تواند هر بخشی از این اطلاعات را حذف نماید. با حذف اطلاعات توسط کاربر، این اطلاعات برای همیشه حذف شده و قابل بازیابی نخواهد بود.»


ضمن این‌که درج «به منظور ارائه بهترین خدمات،» این موضوع را به ذهن می‌رساند که پیام‌ها و.. توسط متخصصین پیام‌رسان سروش بازبینی یا بررسی می‌شود.

3. هنگام نصب پیام‌رسان سروش بر روی گوشی موبابل، این برنامه خواستار دسترسی به پیامک‌های شخصی بود که ادامه نصب آن متوقف شد.




اینفوگرافیک امکانات پیام‌رسان‌های داخلی و تلگرام

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها