کد خبر: 154268
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۶ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

نگاهی به خودروهای رونمایی شده در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸

نمایشگاه بین‌المللی خودروی آمریکایی شمالی (NAIAS) رویدادی سالانه است که معمولا در ماه ژانویه و در کوبو سنتر دیترویت میشیگان برگزار می‌شود.

نگاهی به خودروهای رونمایی شده در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸
کد خبر: 154268
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۶ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین | این رویداد سالانه که تا سال ۱۹۸۹ با نام نمایشگاه خودروی دیترویت شناخته می‌شد، امروزه از معدود نمایشگاه‌های خودروی جهان است که به تائید انجمن بین‌المللی تولیدکنندگان وسایل نقلیه موتوری رسیده.

این رویداد دو هفته‌ای از چهار بخش ثابت تشکیل شده و همه ساله به ترتیبی مشخص برگزار می‌شود. دو روز آغازین این نمایشگاه به بازدید مطبوعات اختصاص دارد و نمایندگان خبرگزاری‌های مختلف جهان، که پیش از این برای حضور در این رویداد ثبت نام کرده‌اند، به بازدید از محصولات مختلف خودروسازان بزرگ جهانی می‌پردازند.

بعد از خبرنگاران نوبت به مقامات و فعالان صنعت خودروسازی می‌رسد که با حضور در نمایشگاه دیترویت شاهد نوآوری‌ها و فناوری‌های جدید رقبای خود باشند.

رویداد بعدی در یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های بین‌المللی خودروی جهان، بازدید خیریه است که در آن شرکت‌کنندگان ورودی گران قیمتی را برای حضور در نمایشگاه می‌پردازند.منافع حاصل از این مراسم صرف خیریه‌های محلی کودکان می‌شود.

آن‌طور که بیل پرکینز، رئیس نمایشگاه دیترویت در سال ۲۰۱۲ می‌گوید: «چیزی که نمایشگاه‌ دیترویت را از سایر رویدادهای مشابه جدا می‌کند و به آن جایگاهی ویژه می‌بخشد، تعهد NAIAS به این اصل است که به افتخارات پیشین خود متکی نباشد و به تلاش، پیشرفت و تطابق‌دادن خود با شرایط جدید ادامه دهد».

درهای این نمایشگاه که کار خود را ۱۴ ژانویه (۲۴ دی) آغاز کرده، از تاریخ ۲۰ ژانویه (۳۰ دی) به روی عموم گشوده خواهد شد.

1: کانسپت اینورج GAC
خودروسازان چینی در ایالات متحده محبوب نیستند، اما کمپانی خودروسازی گوانجو (GAC موتورز) به دنبال تغییر آن است. GAC در نمایشگاه دیترویت امسال از یک شاسی‌بلند دو-در تمام الکتریکی با نام اینورج رونمایی کرده و ظاهرا قرار است رونمایی از نسخه رسمی آن سال ۲۰۱۹ صورت بگیرد.
اینورج از ظاهری آینده‌گرایانه برخوردار است که با هدف جذب مشتریان جوان آمریکایی طراحی آن صورت گرفته. کابین این شاسی‌بلند چینی نیز با فرمانی که با الهام از خودروهای فرمول ۱ ساخته شده و نمایشگر تختی که اطلاعات لازم را فراهم می‌کند بسیار خاص و دیدنی است.




2: نیسان ایکس‌موشن
حتما قبول دارید که طراحی نیسان در سال‌‌های اخیر آن‌قدر رادیکال و پیشرو شده که به هیچ وجه نمی‌شود انگ ملال‌آور بودن را به آن زد.
کانسپت جدید نیسان هم که با نام ایکس‌موشن برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت رونمایی شده، آینده روشنی را برای طراحی‌ها نیسان نشان می‌دهد.
مهم‌تر از هر چیز کانسپت ایکس‌موشن ظرفیتی را برای رشد و تبدیل شدن به یک محصول پرطرفدار در خود نشان می‌‌دهد. ایکس‌موشن برخلاف شاسی‌بلند‌های فعلی نیسان از ظاهری تنومند و جعبه‌ای برخوردار است و بیشتر شبیه نسخه تکامل یافته کانسپت خودروی اسپرت IDX است که چند سال پیش به نمایش درآمد.



3: نسخه اولیه آکورا RDX
همان‌طور که پیش‌تر هم اعلام شده بود نسخه اولیه آکورا RDX 2019 در نمایشگاه دیترویت به نمایش درآمده است. این‌طور که پیداست آکورا، برند لوکس هوندا این خودرو را برای خط تولید آماده کرده است و به جز اسم آن باقی قسمت‌‌هایش نهایی شده‌اند.

نسخه اولیه RDX از جدیدترین زبان طراحی برند آکورا بهره می‌برد و آمادگی رقابت با کراس‌اوورهای موجود در بازار را دارد. گرچه شباهت‌هایی را بین این مدل و سایر خودروهای آکورا می‌توان یافت اما RDX دارای لبه‌‌ها و زوایای بیشتری است.

این خوردو از یم موتور ۲ لیتری VTEC4 سیلندر بهره می‌برد که در کنار یک جعبه‌دنده خودکار ۱۰ سرعته عرضه می‌شود.



4: کانسپت Q اینسپیریشن اینفینیتی
سوغات اینفینیتی برای نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸ کانسپت Q اینسپیریشن است، خودرویی که علاوه بر معرفی زبان طراحی جدید این خوردوساز، به اندازه سدان‌های اسپرت متوسط اینفینیتی در آینده اشاره می‌‌کند.

در ظاهر این کانسپت با ابعاد کوپه‌مانند خود، قالب کلاسیک سدان‌ها را می‌شکند. در مراسم رونمایی Q اینسپیریشن، کریستین میونیر معاون ارشد برند گفت: «بازار سدان‌های لوکس به بازاری محافظه‌کار بدل شده است. اینفینیتی Q اینسپیریشن چیزی را به نمایش می‌گذارد که می‌تواند برای مخاطبان جوان‌تری جذابیت داشته باشد که به دنبال طراحی مدرن و فناوری‌های جدید هستند تا به آن‌ها انگیزه و قدرت را القا کند.»



5: کانسپت LF-1 لیمیت‌لس لکسوس
حاکمیت بی‌‌چون و چرای شاسی‌بلند‌ها در بازار آمریکا لکسوس را ترغیب کرده تا با معرفی یک کانسپت در مهمترین رویداد خودرویی ینگه دنیا از ناوگان جدید شاسی‌بلندهای لوکس خود پرده‌برداری کند.

به گفته استودیوی تحقیقات طراحی کالتی که در کالیفرنیا واقع است، طراحی کانسپت LF-1 لیمیت‌لس لکسوس جوری صورت گرفته تا این خودرو شبیه آهن مذابی باشد که به شکل یک شمشیر با کیفیت ژاپنی درآمده است.

در مراسم رونمایی این کانسپت کوین هانتر رئیس استودیوی کالتی گفت: « کانسپت LF-1 لیمیت‌لس از یک فناوری تخیلی برخوردار است و در عین حال با بهبود تجربه رانندگی برای راننده و سرنشینان، یک رابطه‌ عاطفه قوی را شکل می‌دهد».



6: موبی‌-وان ایراسپیس‌ایکس
ایراسپیس‌ایکس فرصت را غنیمت شمرده تا در هیاهوی نمایشگاه دیترویت مدل هوانورد خود با نام موبی‌-وان را به نمایش بگذارد که به صورت عموی تیک‌آف می‌کند و فرود می‌آید.

موبی‌وان که توسط شرکت هوانوردی دیترویت طراحی و ساخته شده است به عنوان یک خودروی پرنده الکتریکی و خودران معرفی شده که تیک‌آف و فرود آن مانند هلیکوپتر است اما مانند هواپیما پرواز می‌کند.

موبی‌-وان برای حمل و نقل مسافران و بار بین فرودگاه‌ها و مراکز شهری که بیش از ۶۰ مایل (۹۶ کیلومتر) فاصله دارند طراحی شده است. گفته می‌شود این هوانورد می‌تواند با حداکثر سرعت ۴۰۲ کیلومتر حرکت کند و چهار مسافر را که هر کدام ۱۰۰ کیلوگرم با خود بار دارند، حمل کند.



7: ب‌ام‌و X2
ب‌ام‌و تاکنون ۵ مدل شاسی‌بلند را به بازار ایالات متحده معرفی کرده است، اما ظاهرا این کافی نبوده و به همین خاطر این خوردوساز مطرح آلمانی در نمایشگاه دیترویت از ششمین کراس‌اوور خود با نام X2 رونمایی کرده است.

این خودرو که به عنوان کراس‌اووری شهری و اسپرت معرفی شده، ظاهر کوپه‌مانند مدل‌های بزرگتر X4 و X6 را کنار گذاشته و در عوض به ظاهر منحصر به فردی دست پیدا کرده که شبیه به یک هاچ‌بک بزرگ است.

باید منتظر ماند و واکنش آمریکایی‌های بیزار از مدل‌های استیشن را نسبت به این ماشین که براساس مدل X1 ساخته شده دید.



8: کیا فورته ۲۰۱۹
کمپانی کیا در نمایشگاه دیترویت از مدل جدید سدان فورته رونمایی کرده است که گفته می‌شود نسبت به مدل قبلی خود از سطوح بالاتری از راحتی برخوردار است و علاوه بر جذابیت‌های بصری در بدنه و کابین، دارای مصرف سوخت بهینه‌تر و فناوری‌های یاری‌رسان مدرن‌تری است.

اورت هدریک معاون ارشد کیا در ایالات متحده در مراسم رونمایی این خودرو گفت: «بازار سدان‌های جمع‌وجور بسیار رقابتی است، اما مدل جدید فورته با اصلاحاتی جدید برای عرضه در سال ۲۰۱۹، از آمادگی بیشتری برای رقابت در سخت‌ترین بخش بازار برخوردار خواهد بود».

فورته از نسل دوم موتورهای ۲ لیتری چهار سیلندر مجهز به فناوری سیکل اتکینسون بهره می‌برد.



9: تویوتا آوالون ۲۰۱۹
با این‌که کراس‌اوور‌ها و شاسی‌بلند‌های فول‌سایز بازار خودروی آمریکا را قرق کرده‌اند، تویوتا حاضر نیست سدان‌های قدیمی خود را کنار بگذارد و این مساله را می‌توان از رونمایی نسل پنجم آوالون در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸ پی برد.

مدل جدید آوالون که روی پلتفرم TNGA سوار است، طول و عرض بیشتری نسبت به مدل‌های قبلی دارد. این خودرو از ظاهری جدید و لوکس‌تر برخوردار است و یکی از چشم‌گیر قطعات آن جلوپنچره تیغ‌مانند آن است که بی‌شباهت به جلوپنجره لکسوس نیست.

طراحی آوالون جدید نیمرخی عضلانی‌تر، قسمت عقب متفاوت و چراغ‌های نواری را شامل می‌شود. تویوتا آوالون ۲۰۱۹ با دو موتور ۳٫۵ و ۲و۵ لیتری عرضه خواهد شد.



10: هیوندای ولوستر
در روز‌های آغازین نمایشگاه دیترویت هیوندای از نسل جدید خودروی ولوستر رونمایی کرده که دارای طراحی جدید و متفاوتی است. مدل جدید هیوندای ولوستر مانند مدل قبلی خودرویی ۱+۲ سرنشین است و یک در عقب به آن اضافه شده تا دسترسی به پشت کابین راحت‌تر باشد.

در قسمت جلوی این ماشین جلوپنجره آن با طراحی جدید خودنمایی می‌کند، در حالی‌که در قسمت عقب آن یک دیفوزر و اگزوز‌های دوتایی در وسط توجه هر بیننده‌ای را برمی‌انگیزند.

مدل‌های استاندارد ولوستر با یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر که ۱۴۷ اسب بخار نیرو دارد، همراه یک جعبه‌دنده دستی یا خودکار ۶ سرعته عرضه می‌شوند.



منبع: دنیای خودرو
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها