کد خبر: 154328
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۷ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

کشته شدن دو زن پاکستانی به دلیل تلاش برای ریشه کنی فلج اطفال

افراط مسلح در پاکستان دو زن را که برای ریشه کنی فلج اطفال مبارزه می‌کردند را به ضرب گلوله کشتند. این حمله بخشی از مجموعه حملاتی است که شورشیان افراطی‌ به بهانه غیر اسلامی خواندن واکسیناسیون کودکان و جلوگیری از نفوذ جاسوس های آمریکا انجام داده‌اند.

کشته شدن دو زن پاکستانی به دلیل تلاش برای ریشه کنی فلج اطفال
کد خبر: 154328
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۷ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| افراط مسلح در پاکستان دو زن را که برای ریشه کنی فلج اطفال مبارزه می‌کردند را به ضرب گلوله کشتند.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین ، به نقل از رویترز، روز پنجشنبه (امروز)، و به دنبال مجموعه حملاتی علیه مبارزه با بیماری‌های اطفال، دو زن پاکستانی در کویته کشته شدند.

تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این عملیات را برعهده نگرفته است. با این حال بسیاری از این حملات به دست گروه‌های شبه نظامی سرشناس مانند طالبان و القاعده انجام شده است.

به گفته نصیب الله خان، از مقامات پلیس این منطقه، سکینه بی‌بی، 50 ساله، و دختر 20 ساله‌اش، آلیزا در حالی که قطره‌های ضد فلج اطفال را به دهان کودکان می‌ریختند توسط دو موتور سوار مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و در راه بیمارستان کشته شدند.

این دو زن بخشی از کمپین ایمن سازی در پنج منطقه استان بلوچستان پاکستان بودند.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که در سال 2015، در یک حمله انتحاری به یک مرکز واکسیناسیون در کویته 15 تن کشته شدند. این حمله به دست طالبان و گروه دیگری به نام «جند الله» صورت گرفت.

از نظر حمله کنندگان به این افراد و مراکز غربی‌ها برای فرستادن جاسوس‌، انجام طرح‌های واکسیناسیون را بهانه می‌کنند. پیش‌تر و زمانی که ایالات متحده به دنبال کشف محل اختفای اسامه بن‌ لادن بود یک پزشک پاکستانی متهم به راه انداختن یک کمپ واکسیناسیون جعلی شده بود تا از طریق آن نمونه DNA افراد را به سازمان سیا ارسال کند

استان بلوچستان، منطقه‌ای استراتژیک در پاکستان و هم مرز با ایران و افغانستان است. این منطقه مدتهاست که درگیر خشونت گروه‌های مرتبط با طالبان، القاعده و داعش است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها