کد خبر: 154333
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۷ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

طرح ترافیک جدید تصویب نشده است/ پرداخت اخیر به یک حسینیه، مصوبه شورای شهر قبلی بود/ دیگری پولی برای هزینه کردن در بخش‌های غیرضروری وجود ندارد

انتشار اسناد پرداخت یک و نیم میلیارد تومان به یک حسینیه از سوی شهرداری منطقه 5 تهران حاشیه‌ساز شده است. محمدجواد حق‌شناس این اقدام را در راستای اجرای مصوبه شورای شهر قبلی می‌داند و می‌گوید: «بیشتر مبلغ مصوب شده برای کمک به این حسینیه در دوران مدیریت قبلی پرداخت شده است.»

طرح ترافیک جدید تصویب نشده است/ پرداخت اخیر به یک حسینیه، مصوبه شورای شهر قبلی بود/ دیگری پولی برای هزینه کردن در بخش‌های غیرضروری وجود ندارد
کد خبر: 154333
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۷ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| امروز خبرگزاری‌ها تیتر زدند که طرح ترافیک جدید که در هفته‌های گذشته حاشیه‌های زیادی داشته تصویب شده است اما محمدجواد حق‌شناس عضو شورای شهر تهران به اعتمادآنلاین گفت: «طرحی که در روزهای اخیر درباره‌اش صحبت می‌شود هنوز تصویب نشده است بلکه اعضای شورا به طرح تجدید نظر در طرح ترافیک قبلی و لزوم ایجاد برخی محدودیت‌ها رأی داده‌اند.»

او ادامه داد: «با توجه به اینکه اعضا موافقتشان را با ایجاد تغییرات در طرح ترافیک اعلام کرده‌اند به مطالعه طرح جایگزین می‌پردازند. در بررسی‌های اولیه می‌بینیم که این طرح نقاط قوت زیادی دارد و در کنار آن کاستی‌ها و بخش‌هایی که نیاز به تجدیدنظر دارند هم وجود دارد که نباید از نظر غافل بمانند. به همین دلیل بررسی‌ها بر این طرح ادامه دارد و تا وقتی طرح به طور کامل تصویب نشود و جزئیاتش از سوی اعضا بررسی نشود نمی‌توان خبر داد که تصویب شده است.»

موضوع دیگری که به مجموعه مدیریت شهری مربوط می‌شود و از دیشب در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی مطرح شده، ماجرای کمک یک و نیم میلیاردی شهرداری منطقه 5 به یک مداح مشهور است که طبق اسناد منتشر شده در مهرماه همین امسال اتفاق افتاده است. این خبر را دیشب یاشار سلطانی در نشست اصلاح بودجه به نفع مردم مطرح کرد و از همان موقع سر و صداهای زیادی بلند شد. حق‌شناس در مورد این ماجرا می‌گوید: «اول به شخصه از مردم و به خصوص رسانه‌ها تشکر می‌کنم که نسبت به این مسائل حساسیت نشان می‌دهند و بی‌تفاوت نیستند، چون معتقدم پیگیری رسانه و نظارتشان بر عملکرد نهادهای مدیریت کننده شهر و کشور می‌تواند برکات زیادی داشته باشد.»

او ادامه می‌دهد: «پرداخت مبلغ یک و نیم میلیارد تومان که در مهرماه اتفاق افتاده، کمک به یک مداح خاص نبوده بلکه کمک به ساخت یک حسینیه به نام ریحانه الحسین بوده و این کمک مصوبه شورای شهر قبلی بوده است. شهرداری موظف است که مصوبات شورای قبلی را اجرا کند مگر اینکه شورای شهر جدید آنها را ملغی کند یا مصوبه جدیدی در همان مورد تصویب کند. اولین پرداخت‌های مربوط به این مصوبه هم در دوران شهرداری قبلی انجام شده و بیشتر مبلغ پرداخت شده است.»

حق‌شناس با تأکید بر اینکه با وجود قانونی بودن این اقدام، اسناد مربوط به آن در حال بررسی است، گفت: «شخصاً اسناد را دیده‌ام و آنها را به شورای بازرسی هم داده‌ایم تا نظرشان را در این مورد بگویند.»

او در جواب اینکه آیا پرداخت‌های رانت‌گونه در این دوره از شورای شهر ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: «خودتان هم می‌دانید که دیگر چنین روندی ادامه ندارد و رویکرد شهرداری و شورای شهر بر ادامه روند قبلی نیست. اصلاً پولی وجود ندارد که بخواهد به این شکل تقسیم شود و در بخش‌های غیرضروری و غیر مرتبط با وظیفه مستقیم شهرداری هزینه شود.»

حق‌شناس وعده داد که به محض حصول نتیجه‌‌ای مشخص در مورد این پرونده از طریق رسانه‌ها مردم را در جریان قرار دهد.


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها