کد خبر: 154588
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۹ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

کوهکن: تعدادی از احزاب مجوزدار کشور دولت‌ساخته هستند/ فقط حزب موتلفه ساختاری صحیح دارد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ابراز امیدواری کرد تا حزبی در کشور تشکیل شود که بتواند اعتماد طرفدارانش را جذب، هزینه‌ها را تامین و پای تصمیمات رأس مخروط حزب بایستد.

کوهکن: تعدادی از احزاب مجوزدار کشور دولت‌ساخته هستند/ فقط حزب موتلفه ساختاری صحیح دارد
کد خبر: 154588
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| محسن کوهکن ریزی در گفت‌ وگویی در خصوص فعالیت احزاب در کشور، اظهار داشت: احزاب زیادی مجوز تاسیس گرفته‌اند ولی عملکرد و ساختار آن‌ها حزبی نیست، تعدادی از احزاب مجوزدارِ کشور، دولت‌ساخته هستند؛ البته به این معنا نیست که دولت این احزاب را به وجود آورده است بلکه در دولت های گذشته برخی افراد وزیر شده‌اند و با 4 نفر از رفقایشان حزبی را تشکیل داده‌اند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دولت‌های سازندگی و اصلاحات این اتفاق رخ داد، بیان کرد: در دولت احمدی نژاد به دلیل اینکه به کار حزبی اعتقادی نداشتند، به این عنوان و به نام حزب چیزی تشکیل نشد بلکه فعالیت‌های لجنه‌ای انجام شد.

وی با بیان اینکه حزب به ما هو حزب دارای کانون و حوزه است و ساختار آن در یک مخروط تعریف می‌شود که در کف آن مردم هستند، افزود: اگر احزاب کار صحیح را انجام دهند یعنی از کف قاعده مخروط به سمت بالا مطالب منتقل شود، راس مخروط بنا بر اعتماد به خرد جمعی تصمیماتی را برای بدنه و قاعده مخروط حزب اتخاذ می‌کند.

فقط حزب موتلفه ساختار صحیحی دارد
کوهکن ریزی با بیان اینکه دلیل عدم حضور فعال احزاب و ناکارآمدی آن‌ها در کشور این است که ساختار حزبی مناسبی ندارند، متذکر شد: در کل کشور فقط یک حزب ساختار صحیحی دارد و آن هم حزب موتلفه است.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حزب موتلفه نیز به دلیل محدودیت در منابع مالی صرفا در حد داشتن دفاتر استانی و بعضا دفاتر شهرستانی تلاش می‌‎کند، گفت: قطعا اگر حزبی بخواهد کار درستی انجام دهد باید حداقل یکی از این 2 ویژگی را داشته باشد؛ نخست، حضور فردی معتمد در راس حزب و دوم تقبل هزینه‌های حزب توسط راس مخروط حزب.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید افراد معتمدی در راس احزاب قرار گیرند تا دیگر افراد در شهرستان‌ها اعتماد کنند و هزینه فعالیت‌های حزبی را بدهند، اظهار داشت: یا اینکه از محل دریافت حق عضویت‌ها، هزینه‌های دفاتر استانی تامین شود.

وی افزود: وقتی این اعتماد نیست، اگر حزب بخواهد فعالیت کند باید منابعی داشته باشد تا فعالیت خود را در کانون هایی که دارد پیش ببرد.

با دادن پول از خزانه به احزاب مخالفم
کوهکن ریزی گفت: یکی از دلایلی که من با دادن پول از خزانه به احزاب مخالفم این است که اگر احزاب فعالیت کانونی داشته باشد، احزابی که به دولت نزدیک‌تر هستند امکانات بیشتری دریافت می‌کنند و نباید با پول بیت المال فعالیت حزبی کرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدوارم حزبی تشکیل شود که حداقل بین طرفدارانش اعتماد عمومی به دست آورد که هزینه کانون‌ها را تامین کنند و پای تصمیمات راس مخروط حزب بایستند.

منبع: خانه ملت
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها