کد خبر: 155483
|
۱۳۹۶/۱۱/۰۲ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

چاووش‌اوغلو: به دنبال درگیری با روسیه، سوریه و آمریکا نیستیم

وزیر خارجه ترکیه گفت کشورش تلاش دارد در عملیاتی که در شمال سوریه آغاز کرده از هرگونه درگیری با نیروهای سوری، روسی و آمریکایی اجتناب کند اما تاکید کرد آنکارا برای تامین امنیت خود هر اقدامی که لازم باشد، انجام خواهد داد.

چاووش‌اوغلو: به دنبال درگیری با روسیه، سوریه و آمریکا نیستیم
کد خبر: 155483
|
۱۳۹۶/۱۱/۰۲ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| وزیر خارجه ترکیه گفت کشورش تلاش دارد در عملیاتی که در شمال سوریه آغاز کرده از هرگونه درگیری با نیروهای سوری، روسی و آمریکایی اجتناب کند اما تاکید کرد آنکارا برای تامین امنیت خود هر اقدامی که لازم باشد، انجام خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آمریکا و روسیه از ترکیه خواسته‌اند در عملیاتش علیه شبه‌نظامیان کرد در منطقه عفرین سوریه به نام عملیات "شاخه زیتون" نهایت خویشتن‌داری را از خود نشان دهد. سوریه نیز این عملیات را محکوم کرده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه فراتر از آن وعده داده که شورشیان کرد را از شهر منبج، در شمال شرقی حلب نیز عقب برانند.

شهر منبج کیلومترها دورتر در شرق منطقه عفرین بخشی از یک منطقه گسترده‌تر در شمال سوریه است که عمدتا در کنترل نیروهای کرد قرار دارند و هرگونه حمله در آنجا دورنمای بالا گرفتن جنگ میان ترکیه و شورشیان مورد حمایتش با شبه‌نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا را افزایش می‌دهد.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه براساس گزارش شبکه خبر ترک امروز(سه‌شنبه) گفت: تروریست‌ها در شهر منبج به طور مداوم دست به شلیک‌های تحریک آمیز می‌زنند. اگر آمریکا جلوی آن را نگیرد ما خودمان آن را متوقف خواهیم کرد.

وی افزود: هدف ما این نیست که وارد درگیری‌ با روس‌ها، حکومت سوریه یا آمریکا شویم بلکه هدف ما جنگ با یک سازمان تروریستی است.

چاووش‌اوغلو تصریح کرد: باید هر اقدامی که می‌بایست انجام شود، انجام دهیم درغیر این صورت کشور ما و آینده ما در خطر خواهد افتاد. ما از هیچکس هراس نداریم و مصمم هستیم و با تهدید و ترس کنار نخواهیم آمد.

این در حالی است که مقام‌های آمریکایی گفته‌اند جلوگیری از اقدام ترکیه برای خارج کردن نیروهای "سوریه دموکراتیک" عمدتا کرد از منبج یکی از اهداف اصلی واشنگتن است.

آمریکا اظهار امیدواری کرده تا با استفاده از کنترل یگان‌های مدافع خلق کرد بر شمال سوریه، وزنه دیپلماتیک بیشتری برای احیای مذاکرات صلح تحت رهبری سازمان ملل در ژنو به دست آورد.

چاووش‌اوغلو گفت: آینده روابط ما وابسته به اقدام بعدی آمریکا است.

او اظهار داشت، ترکیه که دو سال پیش یک عملیات نظامی هفت ماهه در شمال سوریه انجام داد به اقداماتش در هر جایی که لازم باشد ادامه خواهد داد.

چاووش اوغلو گفت: چه منبج و چه عفرین و چه شرق منطقه فرات و یا حتی تهدیدهای شمال عراق مطرح باشند برای ما مهم نیست. اگر در آن سوی مرزهای ما تروریست‌ها وجود داشته باشند این تهدیدی برای ماست.

منبع: ایسنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها