کد خبر: 155485
|
۱۳۹۶/۱۱/۰۲ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

ولد شیخ احمد اواخر فوریه از سمتش کناره‌گیری می‌کند/ احتمال انتصاب «مارتین گریفیتس» به جای او

فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن از سمت خود استعفا می‌کند. این در حالی است که برخی منابع در سازمان ملل از انتصاب مارتین گریفیتس به عنوان فرستاده جدید این سازمان به یمن خبر می‌دهند.

ولد شیخ احمد اواخر فوریه از سمتش کناره‌گیری می‌کند/ احتمال انتصاب «مارتین گریفیتس» به جای او
کد خبر: 155485
|
۱۳۹۶/۱۱/۰۲ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن از سمت خود استعفا می‌کند. این در حالی است که برخی منابع در سازمان ملل از انتصاب مارتین گریفیتس به عنوان فرستاده جدید این سازمان به یمن خبر می‌دهند.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت: اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن پس از سه سال فعالیت با پایان دوره‌اش در ماه فوریه از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد.

سازمان ملل ولد شیخ احمد را در ۲۵ آوریل سال ۲۰۱۵ به جای جمال بنعمر تعیین کرد.

طبق بیانیه سازمان ملل، ولد شیخ احمد قصدی برای تمدید دوره فعالیت خود به عنوان فرستاده این سازمان ندارد و تا زمانی که جانشین او به صورت رسمی تعیین شود او به فعالیت‌های خود در این سمت ادامه خواهد داد.

هنوز اطلاعاتی درباره علت استعفای ولد شیخ احمد منتشر نشده است.

به گفته برخی منابع، سازمان ملل «مارتین گریفیتس» از کشور انگلیس را به جای او انتخاب کرده است.

به گفته این منابع، فرستاده جدید از پیشگامان میانجی‌گری در جهان محسوب می‌شود و تجربه‌های بسیاری در زمینه امور بشردوستانه و سیاسی در سازمان ملل دارد.



گریفیتس مدیر اجرایی موسسه اروپایی صلح از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۰ بوده است.

گریفیتس مرکز گفت‌وگوی انسانی را در ژنو تاسیس کرد و در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ در زمینه تقویت گفت‌وگوی سیاسی میان دولت‌ها و مخالفان با گروهی از کشورهای آسیایی، آفریقایی و اروپایی فعالیت داشت.

این فرستاده جدید در زمینه تعامل با درگیری‌ها در کشورهای عربی نیز تجربه دارد.

او مدتی را در دفاتر سه فرستاده سازمان ملل به سوریه فعالیت کرد و مدتی مشاور کوفی عنان و نیز معاون رئیس هیئت ناظران سازمان ملل بود.

همچنین او در دستگاه دیپلماسی انگلیس فعالیت داشته و برای سازمان‌های انسانی متعددی از جمله صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) و سازمان نجات کودکان خدمت کرد و در سال ۱۹۹۴ مدیریت مرکز امور انسانی سازمان ملل در ژنو را برعهده داشت.

وی چند ماه قبل به یمن سفر کرد و در آنجا با رهبران جنبش انصارالله و علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهوری پیشین یمن دیدار کرد. سپس به ریاض رفت و در آنجا با عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن گفت‌وگو کرد.

گریفیتس در صورت تعیین سومین فرستاده سازمان ملل به یمن برای حل بحران این کشور که از سال ۲۰۱۱ آغاز شد، محسوب می‌شود.

پیش از او جمال بنعمر از مراکش از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ و پس از او ولد شیخ احمد از موریتانی از ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ در این زمینه فعالیت کرد.

منبع: ایسنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها