کد خبر: 157069
|
۱۳۹۶/۱۱/۱۳ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

عضو کمیسیون عمران مجلس:

اختصاص اعتبار 4500 میلیاردی برای گسترش خطوط متروی کلانشهرها/ بودجه توسعه مترو باید 100 درصد افزایش پیدا کند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: 4500 میلیارد تومان اوراق مبلغ ناچیزی برای توسعه خطوط مترو است و باید این مبلغ به 8 هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

اختصاص اعتبار 4500 میلیاردی برای گسترش خطوط متروی کلانشهرها/ بودجه توسعه مترو باید 100 درصد افزایش پیدا کند
کد خبر: 157069
|
۱۳۹۶/۱۱/۱۳ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| فرج‌الله رجبی در رابطه با اظهارات مدیرعامل متروی تهران مبنی بر اینکه حمایت از مترو و حمل و نقل عمومی از اولویت مسئولان خارج شده است، گفت: مقرر شده بود 8 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت فروخته شود که 4 هزار میلیاردتومان آن به تناسب استفاده برای متروهای کشور هزینه شود البته این مبلغ به 4500 میلیارد تومان افزایش یافت.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برای راه اندازی پروژه متروی شهر پرند و همچنین متروی قم نیز مبلغی از محل اعتبارات پیش بینی شد اما برای توسعه خطوط سایر متروهای کشور مقرر شد از محل 4500 میلیارد تومان اوراق مشارکت استفاده شود.

وی افزود: با توجه به نیازی که در کلان شهرهایی مانند تهران، شیراز، مشهد، اصفهان و تبریز برای توسعه خطوط مترو وجود دارد پیش بینی 4500 میلیارد تومان مبلغی بسیار اندک است و باید میزان آن افزایش یابد زیرا بهبود وضعیت هوا و مشکلات زیست محیطی نیازمند توجه به توسعه حمل ونقل پاک است.

این نماینده مجلس دهم، ادامه داد: متاسفانه از اعتبارات ملی نیز مبلغی برای توسعه خطوط مترو در نظر گرفته نشده است.

نماینده شیراز در مجلس دهم، یادآور شد: قسمت عمده اوراق مشارکت فروخته شده به 26 هزار میلیاردتومان دارایی های تملک سرمایه ای که از مطالبات پیمانکاران است ارتباط دارد که پیشنهاد دادیم 30 درصد از این مبلغ برای پرداخت مطالبات هزینه شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر به دنبال ساماندهی و افزایش خطوط مترو در زمان محدود هستیم به طور قطع 4500 میلیارد تومان اوراق مشارکت بسیار ناچیز است و باید همان 8500 میلیارد تومان پیش بینی شده اختصاص یابد.

منبع: خانه ملت
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها