کد خبر: 157787
|
۱۳۹۶/۱۱/۱۷ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

محمدرضا تابش عضو شورای پول و اعتبار در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»

بازار ارز توسط رییس‌جمهور رصد می‌شود/ تثبیت نرخ ارز برای دولت مهم است/ قیمت ارز باید کاهش پیدا کند/ مشکل بازار ارز با ورود سران قوا مشکل حل می‌شود

یک عضو شورای پول و اعتبار اظهارداشت: مشکلات بازار ارز مسئله قابل حلی است و بیشتر مشکل مدیریتی است و ریشه اقتصادی ندارد؛ اگر سران سه قوه وارد موضوع ارز شوند مشکل حل خواهد شد.

بازار ارز توسط رییس‌جمهور رصد می‌شود/ تثبیت نرخ ارز برای دولت مهم است/ قیمت ارز باید کاهش پیدا کند/ مشکل بازار ارز با ورود سران قوا مشکل حل می‌شود
کد خبر: 157787
|
۱۳۹۶/۱۱/۱۷ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| محمدرضا تابش نماینده مجلس و عضو ناظر بر شورای پول و اعتبار در گفت و گو با خبرنگار اعتمادآنلاین با اشاره به آشفتگی بازار ارز، گفت: در جلسه قبلی شورای پول و اعتبار مفصل در خصوص ارز صحبت شد و اقتصاددان‌ها و مسئولان بانک مرکزی توضیحات لازم را ارائه کردند و گفتند که این موضوع در کانون توجه رییس جمهور است و ایشان به صورت مرتب رصد می‌کند و در این خصوص جلسه می گذارد.

وی ادامه داد: حفظ دستاورد مهم دولت که کاهش نرخ تورم و تثبیت نرخ ارز بوده برای آنها مهم است. بنابراین قرار شد ظرف دو هفته راهکارها و موانعی را که وجود دارد رفع کنند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: در کشور از نظر تامین مقدار مورد نیاز ارز مردم مشکلی نداریم. متاسفانه بخشی از ارز کشور قاچاق می شود و بخشی از آن نیازهای شب عید مردم است. البته یک مقدار هم بی اعتمادی به شبکه بانکی تسری پیدا کرده و مردم ریالشان را به ارز خارجی تبدیل می کنند. این ها موانع و مشکلاتی است که قرار بود بانک مرکزی متناسب با آن سیاست های خود را اعمال کند و در همین راستا پیش فروش سکه نیز آغاز شد.

تابش تاکید کرد: اگر سران سه قوه وارد موضوع ارز شوند مشکل حل خواهد شد. گزارشی را به آقای لاریجانی ارائه کردم و پیشنهاد دادم که بر مبنای گزارش کارشناسی شده بانک مرکزی ضرورت دارد که سران سه قوه وارد موضوع شوند.

وی با اشاره به اقداماتی که سه قوه می توانند برای حل مشکل ارز انجام دهند، گفت: قوه قضاییه کمک کند و قوه مقننه اگر در جایی خلا و ضعف قانونی وجود دارد اقدام کند. همه بخش های قوه مجریه از جمله ستاد مبارزه با قاچاق، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و... با تمام قدرت و قوت باید وارد شوند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مشکلات موجود در بازار ارز مدیریتی است، گفت: مشکلات بازار ارز مسئله قابل حلی است و بیشتر مشکل مدیریتی است و ریشه اقتصادی ندارد. همانگونه که مشکلات بخشی از سپرده گذاران بعد از ورود مقام معظم رهبری و سران سه قوه تا حدی حل شد در این مسئله نیز مستلزم ورود سران قوا است.

تابش تاکید کرد: احتمال کاهش قیمت ارز زیاد است و به صورت طبیعی باید قیمت ارز کاهش پیدا کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها