کد خبر: 157897
|
۱۳۹۶/۱۱/۱۸ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

طرح پرواربندی شتر در نهبندان با حضور وزیر تعاون به بهره برداری رسید

طرح پروار بندی شتر در روستای چاهداشی نهبندان در هشتمین روز از دهه فجر با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این شهرستان به بهره برداری رسید.

طرح پرواربندی شتر در نهبندان با حضور وزیر تعاون به بهره برداری رسید
کد خبر: 157897
|
۱۳۹۶/۱۱/۱۸ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| علی ربیعی روز پنجشنبه در ادامه دومین روز سفر به خراسان جنوبی در شهرستان نهبندان، طرح پروار بندی 300 نفری شتر را با حضور استاندار و جمعی از مسئولان افتتاح کرد.

این طرح با سرمایه گذاری 16 میلیارد ریال ، تسهیلات مصوب 12 میلیارد ریال از صندوق کار آفرینی امید و آورده 4 میلیارد ریال از شرکت تعاونی چاهداشی با ظرفیت سالانه 102 تن گوشت قرمز اجرا شد.

با اجرای این طرح در زمینی به مساحت یک هزار 500 متر مربع و زیر بنای 315 متر مربع ( شامل انبار علوفه و کنسانتره، بخش اداری و کارگری و درمانگاه) زمینه اشتغال مستقیم 9 نفر فراهم شد.

وجود یک میلیون و 130 هزار هکتار مرتع، در دسترس بودن مواد اولیه در منطقه، ایجاد اشتغال، تکمیل زنجیره تولید، تولید گوشت ارزان و مساعد بودن شرایط منطقه برای پرورش شتر از جمله دلائل اجرای این طرح است.

شهرستان نهبندان به عنوان قطب پرورش شتر خراسان جنوبی با 11 هزار نفر ، بیش از 30 درصد جمعیت شتر استان را به خود اختصاص داده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ظهر دیروز (چهارشنبه) وارد خراسان جنوبی شد، پلی کلینیک تامین اجتماعی، مجموعه آبی زغال سنگ و گازرسانی به سه روستای بخش مرکزی طبس را افتتاح و در نشست شورای اداری این شهرستان شرکت کرد.

ربیعی چهارشنبه شب در کارگروه اشتغال استان خراسان جنوبی شرکت و اعلام کرد که امسال 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای ایجاد و توسعه اشتغال جدید در کشور فراهم شده است.

در دومین روز از سفر وزیر تعاون به این استان، اداره گاز شهرستان سربیشه با اعتبار پنج میلیارد ریال افتتاح شد.

سفر به شهرستان های نهبندان و قاینات و افتتاح چند طرح در بیرجند از دیگر برنامه های سفر 2 روزه ربیعی به خراسان جنوبی است.

شهرستان نهبندان با بیش از 59 هزار نفر جمعیت و 26 هزار کیلومترمربع مساحت از شمال و غرب به شهرستان بیرجند، از جنوب به استان های سیستان و بلوچستان و کرمان و از شرق به افغانستان و شهر زابل محدود می شود.

نهبندان مرکز این شهرستان در 200 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.

منبع: ایرنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها