کد خبر: 158025
|
۱۳۹۶/۱۱/۱۹ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

فاطمه ذوالقدر، نماینده تهران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

نیاز به بهره‌مندی از ظرفیت زنان و جوانان بیش از پیش احساس می‌شود/ مردم در انقلاب اسلامی ایران در صدد تأمین آزادی‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بودند/ نباید ناکارآمدی در برخی موضوعات را وابسته به اصل انقلاب دانست

نماینده مردم تهران با بیان اینکه نیاز به بهره‌مندی از ظرفیت زنان و جوانان بیش از پیش احساس می‌شود، گفت: امروز جامعه ایرانی نیازمند یک بازگشت و بازنگری برای بهره‌گیری هرچه بیشتر از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود خود است.

نیاز به بهره‌مندی از ظرفیت زنان و جوانان بیش از پیش احساس می‌شود/ مردم در انقلاب اسلامی ایران در صدد تأمین آزادی‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بودند/ نباید ناکارآمدی در برخی موضوعات را وابسته به اصل انقلاب دانست
کد خبر: 158025
|
۱۳۹۶/۱۱/۱۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| فاطمه ذوالقدر، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره مهم ترین نیاز جامعه امروز ایران در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: آنچه که استمرار و تعالی این نظام و انقلاب را به عنوان مهم‌ترین نیاز جامعه امروز در پی خواهد داشت رفتار فراجناحی، همبستگی ملی، اتحاد و انسجام داخلی در همه ابعاد و در همه سطوح حاکمیت است که در سایه‌سار آن با اقتدار و امنیت روحی و روانی توسعه پایدار را برای کشور مهیا کند تا از هرگونه وابستگی رها شویم.

ذوالقدر گفت: برنامه ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها در قالب برنامه‌های توسعه بلندمدت و کوتاه‌مدت که بعد از انقلاب اسلامی تدوین شده چارچوب و انسجامی را در مدیریت اجرایی در نظر گرفته است و بر اساس آن سند چشم‌انداز توسعه تدوین شده است، اما نباید ناکارآمدی در برخی موضوعات را وابسته به اصل انقلاب دانست. عدم تعهد و فاصله گرفتن از اخلاق حرفه‌ای و بی انصافی‌ها در برخی بخش‌ها، کشور را با بحران مدیریتی مواجه کرده و اجرای برنامه‌ها را با چالش و تعویق زمانی روبرو ساخته است.

او تأکید کرد: بر این اساس، امروز جامعه ایرانی نیازمند یک بازگشت و بازنگری برای بهره‌گیری هرچه بیشتر از ظرفیت ها و پتانسیل‌های موجود خود است و در این بخش بهره‌مندی از ظرفیت زنان و جوانان کشور به عنوان نیمی از جمعیت که همواره مسئولیت‌پذیری، تعهد، وفاداری و پاکدستی آنها در عملکرد به اثبات رسیده است بیش از پیش احساس می‌شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی بود که در پی نارضایتی‌های گسترده مردم نسبت شرایط و وضعیت روز شکل گرفته بود. شرایط و عملکردی که درجای جای جامعه آن روز در همه ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به چشم می‌خورد و به تبع آن ناعدالتی، تبعیض ، فساد و فشار و اختناق حاکم بود. این موضوع تا آنجا بود که حتی شعار دستگاه هیات حاکمه وقت مبنی بر قرار گرفتن در آستانه دروازه‌های تمدن نتوانست روحیه امید را به جامعه بحران‌زده تزریق کند. از این رو، این رویه رو به اضمحلال کشور، اندیشه‌ها و اهداف و آرمان‌های بلند ی را در میان عموم مردم و نخبگان اعم از مذهبی ، سیاسی ، فرهنگی ، دانشگاهی ، بازاری ، نظامی و عامه مردم برای دستیابی به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایجاد کرد. اندیشه‌ه‌ای که دستاورد آن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در بهمن ٥٧ بود.

ذوالقدر ادامه داد: در آن بازه زمانی آنچه بیش از هر چیزی ضرورت و نیاز جامعه بود، تحقق اراده جمهور و تشکیل حکومت بر مبنای شرع مبین اسلام بود، تا مردم با مشارکت اجتماعی خویش آینده کشور را خود در دست گرفته و بسازند. بنابراین مشارکت فعالانه مردم در انتخابات مختلف از بالاترین سطوح حاکمیتی و مدیریتی کشور تا اجرایی‌ترین بخش آن حکایت از تحقق این شعار انقلاب است که از روز رأی مردم به جمهوری اسلامی تا امروز، مردم با مشارکت حداکثری در انتخابات خبرگان رهبری، ریاست جمهوری و مجالس شورای اسلامی و شهر و روستا مشارکت دارند و رأی و اراده برخاسته از آنهاست که اداره امور کشور را بر مبنای خواست آنها رقم می‌زند تا رهایی از وابستگی به غیر را در همه زمینه‌ها به ارمغان آورد و موجب استقلال و آزادی کشور شود.

او تأکید کرد: استقلال و آزادی هر روزه مورد هجوم کژاندیشان داخلی و دشمنان بیرونی که بنیانگذار جمهوری اسلامی، امام خمینی (ره) از آنان با عنوان نااهلان ونامحرمان یاد می‌کنند، قرار می گیرد و هر یک با روش‌های به ظاهر متفاوت و در عمل و رویکرد در یک راستا برای ناامید کردن مردم عمل می‌کنند. از جمله این اقدامات می‌توان به بحث تحریم‌های کشور و اتخاذ برخی سیاست‌های هزینه‌ساز اشاره کرد که این حربه با هدف ایجاد مشکلات متعدد از حیث معیشتی، اقتصادی، جلوگیری از حضور سرمایه گذاری داخلی و خارجی و در نتیجه رواج بیکاری و به طبع آن بروز معضلات اجتماعی و نارضایتی و ایجاد ناامنی در دستورکاربدخواهان ایران عزیز قرار گرفت.

ذوالقدر در ادامه گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره مهم‌ترین دغدغه امروز جامعه ایران اضافه کرد: بیکاری جوانان، به‌ویژه فارغ‌التحصیلان با مدارک بالا و مسائل اقتصادی، به عنوان یکی از موضوعات اساسی است که همه خانواده‌ها از آن متاثر هستند. متاسفانه تحریم‌های ظالمانه و ناروا که روزی برخی آن را ورق پاره می‌خواندند در کنار رفتارها و سیاست‌های نابخردانه و برخی سوء‌مدیریت‌ها برای کشور هزینه‌هایی به همراه داشت که در این در این سال‌ها همگان شاهد آن هستیم.

نماینده مردم تهران اظهار کرد: خوشبختانه با تصمیم درستی که مجموعه نظام و دولت تدبیر و امید در موضوع برجام اتخاذ کرد کشور تا حدودی از شرایط پیش از برجام رها شد، ولی همانطور که می‌دانیم و شاهدیم تا رسیدن به وضعیتی که باید در شأن مردم صبور و بزرگوار ایران اسلامی باشد فاصله داریم. امید است دولت تدبیر وامید با همراهی دیگر قوا و مردم ، بتواند بر مشکلات متعدد و متنوعی که دارد فایق آمده و شاهد کاهش نرخ تورم و نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال باشیم که این نیازمند سعه صدر و همراهی و مشارکت همه اقشار و آحاد جامعه دوشادوش مسئولین است.

ذوالقدر گفت: امروز جامعه ایرانی بر مبنای مشارکت همگانی شکل گرفته که در این سهم مشارکتی، مردم و مسئولین هر دو باید متعهدانه عمل کنند تا سایه فقر و معضلات آن را زودتر از موعد انتظار پاک کنیم. آن هم به این دلیل که مشکلات معیشتی به همراه خویش معضلات و آسیب‌های اجتماعی بسیاری را می‌تواند داشته باشد. افزایش آمارهای طلاق، نرخ بیکاری، افزایش فساد و روسپیگری و تکدی‌گری، کودکان کار و کارتن‌خوابی مشکلاتی هستند که متأسفانه در اقصی نقاط کشور مشاهده می‌شود و مصداقی بر اینکه اگر زودهنگام مداخله نشود هزینه‌های درمان آسیب‌ها بسیار بیشتر خواهد شد.

نماینده مردم تهران درباره میزان تحقق شعار آزادی به عنوان یکی از شعارهای مهم انقلاب اسلامی تصریح کرد: آزادی یکی از ضروریات حیاتی در تکامل انسان و یک آرمان و خواسته خیر است. تمام انقلاب‌ها و قیام‌های بشری یا آزادی را سر لوحه آرمان ها و اهداف خود قرار داده‌اند و یا برای تحقق آزادی و آزاد ساختن مردم از بندهای گوناگون رخ داده اند و انقلاب اسلامی ایران نیز از این امر مستثنا نیست. مردم در انقلاب اسلامی ایران در صدد تأمین آزادی سیاسی ، اجتماعی، فرهنگی و... بودند که این موضوع در اصول بیست‌وسوم تا بیست‌وهشتم قانون اساسی به صراحت لحاظ شد تا در کنار شرع مبین اسلام، چارچوب قانونی برای تحقق این مطالبه و خواست مردم نیز مهیا شود.

او ادامه داد: آنچه پیش از انقلاب به نام قانون بود جز خفقان و اختناق دستاوردی نداشت، ولی امروز خوشبختانه، مشارکت اجتماعی مردم در زمینه‌های مختلف از جمله انتخابات متعدد دیده می‌شود و مردم در تصمیمات اساسی و سرنوشت کشور به استناد شرع و قانون حضور دارند تا به آزادی و استقلال و وحدت و تمامیت اراضی کشور به پشتوانه حضورشان خدشه‌ای وارد نشود.

ذوالقدر در پایان گفت: اما از آنجایی که آزادی یک مفهوم انتزاعی است و دایره معنایی وسیع و گسترده‌ای را داراست تعابیری مختلفی را هم در خود جای می دهد که باید بین ولنگاری که برخی از آن به‌عنوان آزادی یاد می کنند، با مفهوم آزادی تفاوت‌هایی را قائل باشیم. آزادی‌هایی که بعضاً می‌تواند به اصل یک امر آسیب برساند قاعدتاً پذیرفته هیچ عقل سلیم و مردمی نیست و متقابلاً آزادی‌ای که تعالی و توسعه همه جانبه را به همراه آورد مورد تأیید و وثوق همگان است.

به کانال تلگرام اعتمادآنلاین بپیوندید
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها