کد خبر: 158457
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۳ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

تحریم‌ها جوابگو نخواهند بود؛ مذاکره هیچ ضرری ندارد

آیا استراتژی موسوم به «بینی خونین» برای ترساندن کیم جونگ اون کاربردی است؟/ چگونه می‌توان از فرصت المپیک زمستانی برای گفت‌وگو با کره شمالی استفاده کرد؟

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، می‌گوید: «متحدان نباید گسسته شوند. مذاکرات، حتی بین ایالات‌متحده و کره شمالی، امکان‌پذیر است و باید همراه با برنامه فشار جهانی علیه برنامه هسته‌ای کره شمالی ادامه یابد.»

آیا استراتژی موسوم به «بینی خونین» برای ترساندن کیم جونگ اون کاربردی است؟/ چگونه می‌توان از فرصت المپیک زمستانی برای گفت‌وگو با کره شمالی استفاده کرد؟
کد خبر: 158457
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۳ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| آتنا شهبازی- مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، نگرش درستی درباره دیدار احتمالی رهبران کره شمالی و جنوبی دارد. مدت طولانی است که جهان با برنامه هسته‌ای کره شمالی درگیر است. خبرهای خوبی وجود دارد. واکنش ایالات‌متحده به پیشنهاد صلح از سمت کیم جونگ اون، ممکن است یکی از آن‌ها باشد. رفتن خواهر کیم به بازی‌های المپیک زمستانی در کره جنوبی، دعوت از رئیس‌جمهور کره جنوبی برای دیدار در پیونگ‌یانگ، همگی موجب بحت و حیرت شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین به نقل از بلومبرگ، مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، گفت: «متحدان نباید گسسته شوند. مذاکرات، حتی بین ایالات‌متحده و کره شمالی، امکان‌پذیر است و باید همراه با برنامه فشار جهانی علیه برنامه هسته‌ای کره شمالی ادامه یابد.»

دو چیز قابل‌ذکر است. اول آنکه، هیچ راه‌حل نظامی برای این بحران وجود ندارد. هرگونه درگیری منجر به تعداد تلفات غیرقابل‌تصور در کره جنوبی و احتمالاً در ژاپن و سرزمین‌های آمریکایی مانند «گوام» خواهد شد؛ بنابراین حمله احتمالی به برخی نقاط در کره شمالی و اجرای استراتژی موسوم به «بینی خونین» برای ترساندن کیم جونگ اون، احمقانه است.

دوم آنکه تحریم‌ها مشکل را حل نخواهند کرد. به نظر می‌رسد تحریم‌های کنونی بر اقتصاد کره شمالی تاثیر داشته است؛ اما زمان زیادی بر اعمال فشار بر درون سیستم نیاز است. در همین حال، دانشمندان کیم، مسابقه خودشان را برای اعزام یک موشک بالستیک بین‌قاره‌ای با توانایی هسته‌ای ادامه خواهند داد. باوجود تنش‌های بسیار زیاد، پیش‌بینی‌های غلط افزایش پیدا می‌کند.

حداقل، هر دو طرف دلیلی برای جلوگیری از وقوع این خطردارند. المپیک یک آرامش موقت را فراهم کرده است و باعث شده که کره شمالی از تداوم آزمایش‌های هسته‌ای یا موشکی جلوگیری کند و ایالات‌متحده و کره جنوبی تمرینات نظامی برنامه‌ریزی‌شده را به تأخیر بیندازند. هدف فوری باید این آرامش را گسترش دهد.

اگر ایالات‌متحده نیز مذاکرات را پیگیری کند، ارزش این را دارد که یک قرارداد رسمی‌تر را بررسی کند. معاون رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد که هرگونه مذاکرات جدی باید باعث شود که رهبر کره شمالی فعالیت‌های هسته‌ای خود را رها کند. درحالی‌که هدف رسمی باید این باشد، در حال حاضر غیرواقعی است. این به این معنی است که ایالات‌متحده باید تمرکزش را بر آینده قابل پیش‌بینی بگذارد: اعمال فشار بر کره شمالی با تشدید تحریم‌های اقتصادی، بهبود دفاع موشکی، هماهنگی با متحدان منطقه و همچنین رقبا مانند چین و روسیه و غیره. این تلاش‌ها می‌تواند در کنار مذاکرات ادامه داشته باشد. چنین روندی همیشه خبرهای خوب تولید نمی‌کند؛ اما باید از بدترین شرایط جلوگیری کند.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها