کد خبر: 158568
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۳ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی:

اعلام اسامی دو تابعیتی‌ها با صلاحدید کمیسیون امنیت ملی/ فقط یک مدیر دو تابعیتی از سمت خود استعفا کرده است

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی گفت: گزارش دو تابعیتی‌ها در اختیار رئیس کمیسیون امنیت ملی و هیات رئیسه مجلس است و اعلام اسامی با صلاحدید آنها انجام می‌شود.

اعلام اسامی دو تابعیتی‌ها با صلاحدید کمیسیون امنیت ملی/ فقط یک مدیر دو تابعیتی از سمت خود استعفا کرده است
کد خبر: 158568
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۳ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| محمدجواد جمالی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به قرائت گزارش دو تابعیتی‌ها در کمیسیون متبوع خود، گفت: با توجه به اینکه بسیاری از متهمان به جاسوسی برای بیگانگان یا اختلاس‌گران فراری از دو تابعیتی‌ها بودند، حساسیت‌هایی را در کشور ایجاد کرد.

او ادامه داد: پیش از این مواردی داشتیم که با درخواست برخی اشخاص برای دریافت تابعیت دوم موافقت نشده بود، اما بعد از آنکه متوجه شدند قرار است آن شخص در پست مدیریتی حضور یابد، پرونده دریافت تابعیت مضاعف وی را به جریان انداختند تا بتوانند از طریق او به کشور نفوذ کنند.

جمالی تاکید کرد: در کشورهای دیگر دنیا هم اجازه حضور به اشخاص دو تابعیتی در مسئولیت‌های دولتی و مدیریتی را نمی‌دهند، براین اساس کمیته تحقیق و تفحصی درباره مدیران دو تابعیتی در مجلس تصویب شد و بعد از انجام بررسی‌ها این کمیته گزارشی را به کمیسیون امنیت ملی ارائه کرد که بنده به عنوان دبیر اول آن را به صورت کامل برای اعضا قرائت کردم.

نماینده فسا تصریح کرد: این کمیته در این جلسه هم تاکید داشت که دانشمندان، پزشکان و ... نگران نباشند، گزارش ما تنها در حوزه مدیریتی است، البته به این گزارش پیوستی با اسامی 100 نفر دو تابعیتی هم وجود داشت که کامل اعلام شد.

او ادامه داد: برخی از این اشخاص تنها کلمه گرین کارت در کنار نامشان ذکر شده بود، تعدادی دیگر خانواده‌هایشان در کشور دیگری زندگی می‌کنند و برخی هم قبلا مسئولیتی داشتند که اکنون ندارند، اکنون این گزارش در اختیار رئیس کمیسیون امنیت ملی و هیئت رئیسه مجلس است و رسانه‌ای شدن اسامی دو تابعیتی‌ها تنها در صورت صلاحدید آنها انجام می‌شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه این گزارش از سوی کمیته تحقیق و تفحص به قوه قضاییه هم به منظور پیگیری ارسال شده است، گفت: وزارت اطلاعات و قوه قضاییه باید براساس این گزارش اقدامات لازم را انجام دهند و مدیران دو تابعیتی برکنار شوند، البته وزارت اطلاعات اعلام کرده بعد از مشخص شدن برخی مدیران دو تابعیتی از آنها خواستیم میان تابعیت یا مسئولیت یکی را انتخاب کنند که یکی از آن اشخاص با پذیرش تابعیت از سمت خود استعفا داد.

گفتنی است، نوبخت سخنگوی دولت امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه لازم از سوی وزارت اطلاعات برای معرفی مدیران دو تابیعتی، گفت: وزارت اطلاعات همکاری‌هایی با قوه قضائیه دارد و از وزیر اطلاعات می‌خواهم که پاسخ دادستان محترم کشور را در این زمینه بدهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها