کد خبر: 158626
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۴ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

محمدرضا بادامچی نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»

افزایش حداقل دستمزدها لازم است اما بعید می‌دانم اجرایی شود/ اگر طرحی برای افزایش دستمزدها به مجلس بیاید حمایت می‌کنیم

بادامچی نایب رییس کمیسیون اجتماعی گفت: دولت در شرایط فعلی باید به همه اقشار جامعه توجه داشته باشد، افزایش حداقل دستمزد لازم است اما بعید می‌دانم که اجرایی شود.

افزایش حداقل دستمزدها لازم است اما بعید می‌دانم اجرایی شود/ اگر طرحی برای افزایش دستمزدها به مجلس بیاید حمایت می‌کنیم
کد خبر: 158626
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۴ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| محمدرضا بادامچی نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن بی اطلاعی از طرحی که گفته می شود مجلس به خاطر اینکه حداقل دستمزدها برای سال آینده با نرخ بیشتری افزایش یابد، تصمیم دارد آن را مصوب کند، به «اعتمادآنلاین» گفت: تمرکز دولت بر روی بررسی بودجه سال 97 است و فعلا کمتر به موضوعات دیگر پرداخته می شود. اما ممکن است این طرحی داخلی باشد که برای جلسات حقوق و دستمزد که نزدیک عید برگزار می شود آماده شده باشد.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی با اشاره به لزوم انجام چنین کارهایی، بیان کرد: احتمال دارد که به دلیل وضعیت معیشتی کارگران این کار انجام شود. بعید نیست که این موضوع مطرح شود و اگر بیاید هم مجلس کمک می کند.

نماینده تهران در ادامه افزود: به هر حال وضعیت اقتصادی و اوضاع قیمت ها به گونه ای شده که حداقل مزد نقش خود را باخته است؛ بنابراین مجلس حتما در این وضعیت آماده کمک است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی درباره احتمال تدوین چنین طرحی در مجلس در ادامه توضیح داد: این کار حتما باید با تعامل دولت باشد اگر دولت پول دارد و مجوز ندارد به مجلس می آید و بررسی می شود و مجوز لازم تصویب می شود. مجلس متولی اینگونه امور نیست بلکه تنها می تواند کمک و راهگشا باشد.

نایب رییس فراکسیون امید افزود: اگر هم برخی نمایندگان طرحی بیاورند و بار مالی داشته باشد حتما باید محل منابع آن را مشخص کنند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: دولت در شرایط فعلی باید به همه اقشار جامعه توجه داشته باشد، اگر بخواهد تقویتی صورت گیرد باید برای همه باشد، لازم هم هست اما بعید می‌دانم که اجرایی شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها