کد خبر: 158677
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۴ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

اعتراف یونیسف به شکست خود در حمایت از کودکانِ آفریقایی

آژانس کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) به قصور در حمایت‌های بشردوستانه خود از کودکانی که توسط صلح‌بانان فرانسوی در جمهوری آفریقای مرکزی مورد سوء استفاده قرار گرفته‌اند، اعتراف کرد.

اعتراف یونیسف به شکست خود در حمایت از کودکانِ آفریقایی
کد خبر: 158677
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۴ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| بیانیه‌ای که توسط دفتر یونیسف در هلند منتشر شد، نخستین تصدیق عمومی از شکست اخیر این سازمان برای حمایت از برخی قربانیان سوء استفاده توسط صلح‌بانان در این کشور آفریقایی است.

در این بیانیه از بخش امدادرسانی و سازمان ملل متحد با توجه به نقاط ضعف‌شان در اداره کردن سوءرفتارهای جنسی کارکنانشان، رسیدگی‌های بیشتر درخواست شده است. یونیسف وظیفه نظارت بر حمایت از این کودکان را عهده دار بوده است.

اما در ماه مارس سال گذشته، یک تحقیق توسط یک برنامه تلویزیونی سوئد نشان داد برخی از کودکان تحت پوشش مراقبت‌های سازمان ملل، با وجود تضمین این سازمان در مورد محافظت از آنها، بی خانمان بوده، به مدرسه نرفته و در خیابان‌ها زندگی می‌کنند. نماینده یونیسف به این برنامه گفته بود که این کودکان تحت پوشش برنامه کمک رسانی این سازمان به افراد زیر سن قانونی بوده و ما از بی خانمان‌ بودن آنها اطلاعی نداشته‌ایم.

طبق این تحقیقات، چندین پسربچه که توسط سربازان فرانسوی مورد آزار جنسی قرار گرفته بودند، زندگی بسیار سختی داشتند. یک دختر ۱۴‌ساله نیز که یک صلح‌بان کنگویی به وی تعرض کرده بود و پس از فهمیدن اینکه به ایدز مبتلا شده، ترک تحصیل کرده بود. یک پسربچه ۸ ساله نیز که بسیار آسیب دیده بود در یک یتیم خانه نگهداری می‌شد.

بسیاری از کودکان در مصاحبه با یک خبرنگار از سوء‌استفاده‌هایی توسط یک نیروی صلح فرانسوی سانگاریس که جزو ماموریت حفظ صلح سازمان ملل نبوده اما تحت کنترل شورای امنیت این سازمان است، خبر داده‌اند. پس از آن، موارد دیگر سو استفاده‌های جنسی و استثمار توسط صلح‌بانان سازمان ملل آشکار شد.

اما به تازگی این سازمان‌ به شکست خود در حمایت از این کودکان اذعان کرده‌ است. علاوه بر شکست سازمان ملل در رسیدگی به سوء استفاده‌های جنسی صلح‌بانان فرانسوی و حمایت از آن کودکان در سال ۲۰۱۵، سازمان یونیسف و حقوق بشر آفریقای مرکزی نیز در اطمینان از دریافت کمک‌های پزشکی و بشردوستانه توسط کودکان و اقدامات لازم برای محافظت از دیگر قربانیان، شکست خورده‌اند.

به گزارش گاردین، گفته می‌شود پس از برنامه ماه مارس هلند، گزارشات از سواستفاده‌های جنسی بیشتر و تلاش‌ها برای حمایت از قربانیان آن، از جمله کمک‌های پزشکی، روان شناسی، آموزشی وغذایی تشدید شده است.

اگرچه یونیسف در انجام وظایف خود برای کمک به برخی از این قربانیان کوتاهی کرده است اما پس از آگاهی از این اطلاعات، گام‌هایی برای یافتن این کودکان و حمایت از آنها برداشته شده است.

منبع: ایسنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها