کد خبر: 159236
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

رئیس جمهور کره جنوبی؛

بازی‌های المپیک تنش‌ها با کره‌شمالی را کاهش داده است

مون جائه، رئیس جمهور کره جنوبی با حضور در محل برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ اظهار داشت که این بازی‌ها تنش‌ها در شبه جزیره را کاهش داده است.

بازی‌های المپیک تنش‌ها با کره‌شمالی را کاهش داده است
کد خبر: 159236
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی در بازدید خود از بازی‌های المپیک زمستانی گفت که این بازی‌ها تنش‌ها در شبه جزیره را کاهش داده است. وی با ابراز امیدواری از برقراری روابط حسنه گفت که این روابط می‌تواند «منجر به گفت‌وگوی ایالات متحده و کره شمالی شود.»

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین ، به نقل از واشنگتن‌پشت، مون بیان داشت: «گفت‌وگوهای بین دو کره دستاوردهای فراوانی داشته است و من امیدوارم که این امر منجر به بهبود روابط میان دو کره، و نه صرفاً بین دو کره - بلکه من امیدوارم - و ما ایمان داریم که پیشرفتی آرام اما تدریجی در ایجاد حس مشترکی شکل گرفته که گفت‌وگوی میان ایالات متحده و کره شمالی ضروری است.»

نظرات مون نشان می‌دهد که فضای شبه جزیره کره چگونه به سرعت تغییر کرده است - تغییری که به ایالات متحده فشار می‌آورد تا موضعش را نسبت به کره شمالی نرم‌تر کند.

از نظر مون، بازی‌های المپیک روابط با کره شمالی را بسیار بهبود بخشیده است: دو کره در این رقابت‌ها با یک تیم مشترک هاکی زنان وارد مسابقات شدند. همچنین مراسم آغازین بازی‌های المپیک با پرچم کره متحد برگزار شد. گروه بزرگی از نوازندگان کره شمالی و تشویق‌کنندگان زن کره شمالی برای این بازی‌ها به جنوب اعزام شدند. مهم‌تر از همه ملاقات کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، با مون جائه، در کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی بود. وی به عنوان میانجی برادرش از مون دعوت کرد تا برای شرکت در اجلاسی از پیونگ‌یانگ دیدار کند.

مون درباره این دیدار گفت: «اندکی زود است» که درباره این اجلاس تصمیم‌گیری کنیم.

کیم جونگ اون، سومین رهبر تمامیت‌خواه (توتالیتر) کره شمالی است. وی از زمانی که به قدرت رسید (سال 2011) با هیچ رئیس دولتی دیدار نداشته است. این در حالیست که رئیس جمهور کره جنوبی برای بهبود روابط میان دو کره تلاش بسیاری کرده است.

رهبران کره شمالی و جنوبی آخرین بار در سال 2007 همدیگر را ملاقات کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها