کد خبر: 159597
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

رییس مرکز بررسی‎های استراتژیک ریاست جمهوری؛

دانشگاه امام صادق(ع) وظیفه تربیت کادر برای نظام را دارد

رییس مرکز بررسی‎های استراتژیک ریاست جمهوری مباحثه در مسایل سیاسی را در دانشگاه‎ها موثر دانست و گفت: گفت وگوی سیاسی باید جایگزین مناقشه سیاسی شود.

دانشگاه امام صادق(ع) وظیفه تربیت کادر برای نظام را دارد
کد خبر: 159597
|
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| حسام الدین آشنا در مراسم اختتامیه المپیادهای پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع) که در تالار آیت الله مهدوی کنی برگزار شد، افزود: هدف از مناقشه سیاسی به دست گرفتن قدرت است ولی در گفت وگوی سیاسی، رسیدن به راه حل های مسائل مهم است.

او ادامه داد: با فرض براین که فرد قدرت را به دست گرفت، وقتی از وی راهکار حل مسایل پرسیده می شود و به مسایل جدی ورود می یابد، پاسخ های غیر جدی دریافت می کنیم، چرا که فرد بر واقعیات مسلط نیست.

رییس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری اظهارداشت: دولت با برنامه حاکمیت را به دست می گیرد نه با قیافه و خوش سخنی و اگر دولت از قبل برنامه ریزی کرده باشد نوع پاسخگویی به سئوالات متفاوت خواهد بود .

آشنا با یادآوری این که دانشگاه امام صادق (ع) به مثابه مکتب اسلام است، گفت: این دانشگاه دارای سنت ریشه دار آموزش و پژوهشی است. این دانشگاه چهار منبع از جمله مطالعات اسلامی، مطالعات مقایسه ای جهانی، ایران شناسی و ویژگی های حکمرانی در آن و روش شناسی برای تولیدات علمی خود دارد.

دانشگاه امام صادق (ع) وظیفه تربیت کادر نظام جمهوری اسلامی ایران را دارد و از جهتی دیگر باید یک دانشگاه منتقد به وضع موجود باقی بماند و برای تربیت نیرو باید از مسیر شناخت وارد شود.

او ادامه داد: مرکز استراتژیک ریاست جمهوری از جریان روش شناسی، مسئله شناسی و راه حل شناسی در کشور حمایت می کند نه به علت تعلق خاطری که بنده به دانشگاه امام صادق(ع) دارم بلکه این مسیر را درست می دانم.

رییس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری تصریح کرد: این مرکز از فعالیت های روش شناسی در همه دانشگاه ها حمایت می کند و امیدوارم این همکاری نتایج روشنی برای کشور داشته باشد.

منیع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها