کد خبر: 160293
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۵ ۰۶:۵۱:۰۰
| |

آیا سیاست‌های اردوغان تداوم حکومتش را با مشکل روبرو می‌کند؟

عاقبت بد خشمگین کردن متحدان و همسایگان

مارک اسلبودا، کارشناس روابط بین‌الملل با اشاره به حمایت آنکارا از ارتش آزاد سوریه و مخالفت با یگان‌های تحت حمایت ایالات‌متحده، گفت: «ترکیه، به‌عنوان یک عضو ناتو، به مقابله با آمریکا نزدیک شده است. علاوه بر این، نیروهای ترکیه، قطعه‌ای از سرزمین شمال سوریه را به‌عنوان پیروزی نئو-عثمانی در نظر می‌گیرند. درواقع، احترامی برای قلمرو حکومت دمشق قائل نیستند.»

عاقبت بد خشمگین کردن متحدان و همسایگان
کد خبر: 160293
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۵ ۰۶:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| آتنا شهبازی- طبق گفته مارک اسلبودا، کارشناس روابط بین‌الملل، اگر رجب طیب اردوغان به خشمگین کردن همسایگان بین‌المللی خود ادامه دهد، «نمی‌تواند زنده بماند».

به گفته گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین به نقل از اسپوتنیک، اسلبودا معتقد است: «اگر اردوغان به روابط بد با شرکا و همسایگان بالقوه‌اش ادامه دهد، دولتش دوام نخواهد داشت.»

این تحلیلگر با اشاره به حمایت آنکارا از ارتش آزاد سوریه و مخالفت با یگان‌های تحت حمایت ایالات‌متحده، گفت: «ترکیه، به‌عنوان یک عضو ناتو، به مقابله با آمریکا نزدیک شده است. علاوه بر این، نیروهای ترکیه، قطعه‌ای از سرزمین شمال سوریه را به‌عنوان پیروزی نئو-عثمانی در نظر می‌گیرند. درواقع، احترامی برای قلمرو حکومت دمشق قائل نیستند.»

حملات اردوغان علیه کردها در منطقه عفرین، به‌عنوان «عملیات شاخه زیتون» شناخته می‌شود. سخنگوی رئیس‌جمهور ترکیه، روز پنج‌شنبه گفت: «هر گروهی که از سازمان تروریستی یگان‌های مدافع خلق حمایت کند، هدفی مشروع برای حملات ترکیه خواهد بود.»

این تهدیدی غیرمستقیم به واشنگتن بود که کردها را به‌عنوان مؤثرترین نیروهای ضد داعش و دمشق می‌داند و نیروهای نظامی را برای محافظت از سوریه به عفرین فرستاد. ترکیه تقریباً تمام متحدان پیشین خود و همسایگان را با خودش بیگانه کرده است. علاوه بر همه کشورهای همسایه، ایالات‌متحده، روسیه و اتحادیه اروپا هم در این دایره قرارگرفته‌اند.

این تحلیلگر در ادامه گفت: «اگر مردم ترکیه می‌خواهند اردوغان همچنان باقی بماند، این نکته، چیز خوبی نیست.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها