کد خبر: 160661
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۶ ۱۵:۲۲:۰۰
| |

سفیر ایران در قبرس:

قبرس یک حوزه بکر برای تجارت خارجی است

سفیر ایران در قبرس با بیان اینکه قبرس یک حوزه بکر برای تجارت و فاینانس خارجی است، گفت: اکنون درحوزه تجارت از ایران کمتر به این کشورتوجه شده است.

قبرس یک حوزه بکر برای تجارت خارجی است
کد خبر: 160661
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۶ ۱۵:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| رضا زبیب در دیدار اعضای هیات نمایندگان اتاق ارومیه وفعالین اقتصادی آذربایجان غربی بااشاره به این‌که «قبرس یکی از کشورهای اروپایی بوده وجایگاه ویژه‌ای دارد» تصریح کرد: تاکنون درحوزه تجارت از ایران کمتر به این کشورتوجه شده و این کشور یک حوزه بکر برای تجارت و فاینانس خارجی است. باید قبرس را پایگاهی برای ورود به بازار اتحادیه اروپا بدون تعرفه دانست.

وی بااشاره به این‌که «قبرس چهارمین مرکز مالی اروپا تلقی می‌شود» اظهارکرد: در ایران 2مورد سرمایه گزاری فاینانس ازطریق قبرس تایید شده وکار فاینانس درحال انجام است وتاکنون2مورد فاینانس هریک به ارزش 100میلیون دلار درایران سرمایه گزاری شده است.

وی ادامه داد: باتوجه به تولید سیب مرغوب درآذربایجان غربی باید به کمک فعالان اقتصادی استان پروژه ای تعریف کرد برای سرمایه گزاری بلندمدت و جذب سرمایه درخود استان یاکشورقبرس تا تاسیساتی راه‌اندازی شود که سیب به قبرس وارد وبعداز انجام عملیات صادر شود.

سفیرایران درقبرس تصریح کرد:ظرفیت تولید محصولات کشاورزی درآذربایجان غربی زیاد است باید فعالان اقتصادی برای بدست آوردن بازار اقتصادی اتحادیه اروپا از چهار راه مالی دنیا یعنی قبرس عبورکنند.

وی افزود: وزارت خارجه باید بتواند در همه عرصه‌های علمی ،تجاری ،اقتصادی با دنیا ارتباط خوبی برقرار کند.

سفیرایران در قبرس باتوجه به حضور2هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه های قبرس این را فرصت خوبی برای مشارکت با دانشگاه قبرس که به عنوان دانشگاه اروپایی دارای اعتبار و پول علمی است دانست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها