کد خبر: 161499
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۲ ۱۹:۵۰:۰۰
| |

چیدن نیروهای انتخاباتی در ستاد شورایاری‌ها

در ‌حالی ستاد شورایاری‌ها در برخی از مناطق اقدام به تشکیل کارگروه‌های مناطق نموده‌ که آیین‌نامه‌های ستاد شورایاری، کارگروه محلات را به رسمیت دانسته و برای نحوه انتخاب آن چارچوبی خاص تعیین کرده است.

چیدن نیروهای انتخاباتی در ستاد شورایاری‌ها
کد خبر: 161499
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۲ ۱۹:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی سلیمانی: ستاد هماهنگی شورایاری با حذف هیأت رئیسه مناطق و ایجاد کارگروه‌های مناطق بدون انتخاب کارگروه محلات نشان داده است که به هیچ عنوان تصور درستی از شورایاری و حتی روابط اجتماعی میان انسان‌ها در شهر‌ ندارد. در حالی‌که ستاد هماهنگی شورایاری‌ها هنوز نتوانسته‌ است تکلیف انتخابات هیأت رئیسه محلات را مشخص نموده و برخی از محلات تهران هنوز دبیران و یا سرپرستان شورایاری خود را نشناخته‌اند و در‌ حالی که ستاد شورایاری‌ها هنوز دبیر ستاد خود را انتخاب نکرده است، بسیار اصرار دارد تا بر خلاف آیین‌نامه و اساسنامه‌های مصوب شورای اسلامی شهر تهران و ستاد شورایاری‌ها هیأت رئیسه مناطق را حذف و به جای آن کارگروه مناطق را بدون انتخاب کارگروه محلات به شورایاران و مردم تحمیل کند. این اقدامات دو مشکل اساسی و اجتماعی را در پی داشته که به آن خواهیم پرداخت.

1- در ‌حالی ستاد شورایاری‌ها در برخی از مناطق اقدام به تشکیل کارگروه‌های مناطق نموده‌ است که آیین‌نامه‌های ستاد شورایاری، کارگروه محلات را به رسمیت دانسته و برای نحوه انتخاب آن چارچوبی خاص تعیین نموده است. هنگامی که مجموعه بافت اجتماعی شهر کارگروهی برای محلاتش نداشته اما کارگروه شهر را تشکیل داده است، حلقه واسطه‌ای میان اجتماعات محلی نداشته و به همین دلیل مشخص نیست که کارگروه مناطق بر چه اساس و اصولی مشکلات محلات را احصاء نموده و به سمع شورای شهر خواهند رساند!

2- حذف هیأت رئیسه مناطق جدای از آنکه بی‌توجهی به آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های خود ستاد است حلقه رابط میان محلات و شورای اسلامی شهر تهران را قطع خواهد کرد. به همین دلیل در آینده مشخص نخواهد بود، مشکلاتی که توسط شوایاران در محلات احصاء شده و یا مشکلات بزرگتر منطقه‌ای، چگونه مقرر خواهد شد که به سمع شورای شهر برسد و ستاد دقیقاً با همین اقدام حلقه واسط میان شورایاری محلات و شورای شهر را قطع خواهد نمود.

3- در این دو اقدام دو نکته موجود است. در بافت کارگروه‌ها، ما کارگروه مناطقی داریم که ریشه‌اش در محلات قطع است. در اقدام دوم، ما شورایاری محلاتی را داریم که شاخ و برگش در مناطق قطع خواهد شد و دقیقاً به همین دلیل است که استنباط می‌گردد، ستاد شورایاری‌ها هنوز تصور درستی از روابط اجتماعی و انسانی ندارد.

4- در این اقدامات موضوع دیگری به نام ارنج نیرو وجود دارد که در بخش‌های بعدی به آن خواهیم پرداخت.

* شورایار منطقه هجده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها