کد خبر: 161903
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۹ ۱۸:۱۰:۰۰
| |

میرزایی نیکو در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین:

استیضاح حق نماینده است

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به مطرح شدن استیضاح وزرا گفت: استیضاح حق نماینده است و نمایندگان از ابزار نظارتی که در اختیار دارند، استفاده می کنند. اما به نظر نمی‌رسد که شرایط خیلی خوبی برای استیضاح باشد.

استیضاح حق نماینده است
کد خبر: 161903
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۹ ۱۸:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| قاسم میرزایی نیکو نماینده دماوند و عضو کمیسیون شوراها در گفت‌و‌گو با خبرنگار اعتمادآنلاین با اشاره به مطرح شدن استیضاح وزرا گفت: استیضاح حق نماینده است و نمایندگان از ابزار نظارتی که در اختیار دارند، استفاده می کنند. اما به نظر نمی‌رسد که شرایط خیلی خوبی برای استیضاح باشد.

وی با بیان اینکه مخالف استیضاح وزرا در شرایط کنونی هستم، افزود: دلیل مخالفتم این است که باید یقین پیدا کرد که اگر حادثه و سانحه ای پیش می آید باید حتما آقای آخوندی استیضاح شود؟ ممکن است که به عملکرد آقای ربیعی هم اشکالاتی وارد باشد اما ایشان اقداماتش را تصحیح کرد و در انتصاباتش نیز نعل به نعل با رییس هیات دولت هماهنگ بوده و هماهنگ جلو رفته است. بنابراین نمی دانم که در این شرایط استیضاح جا دارد یا خیر و امیدوارم که استیضاح انجام نشود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مجلس به این شکل نیست که یک وزیر را استیضاح کند و یکی از آنها را قربانی کند. دل مجلس از برخی حرکت های کابینه پر است. در سوال از وزیر کشور، مجلس 124 رای مثبت به او داد و این موضوع نشان می‌دهد که مجلس مسایل را تخصصی هم نگاه می کند که چه موارد و چه مسایلی وجود دارد. سوالی که قرار بود آبان سال 95 مطرح شود بعد از گذشت یک سال مطرح می شود و در این شرایط مشخص است که هیچ نماینده ای به آن توجه نمی کند و این سوال به هنگام نبود.

میرزایی نیکو ادامه داد: در استیضاح وزرا نیز به همین شکل است ممکن است هر دو وزیر راه و کار برکنار شوند و ممکن است هیچ کدام برکنار نشوند.

به گفته میرزایی نیکو استیضاح هر دو وزیر به صورت جدی از سوی منتقدانشان در حال پیگیری است و نمی توان گفت کدام استیضاح جدیت بیشتری دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها