کد خبر: 161916
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۵ ۱۳:۵۶:۰۰
| |

حمیدرضا ترقی:

از دست ناطق نوری هم کاری بر نمی‌آید/ همه نیروهای شورای مرکزی جمنا انقلابی نبودند/ می‌خواهند بگویند احمدی‌نژاد یک لولوخورخوره است

حمیدرضا ترقی، عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی گفت: احمدی‌نژاد چیزی ندارد که بخواهد علیه اصولگرایی افشاگری کند که حالا اصولگرایان بخواهند از این بابت نگران باشند. مهمترین مسئله این است وقتی کسی الان در بیانش و موضع گیری هایش از تعادل لازم و منطقی برخوردار نیست، تحریک کردنش چه نفعی برای انقلاب دارد.

از دست ناطق نوری هم کاری بر نمی‌آید/ همه نیروهای شورای مرکزی جمنا انقلابی نبودند/ می‌خواهند بگویند احمدی‌نژاد یک لولوخورخوره است
کد خبر: 161916
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۵ ۱۳:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| چالش کارتشکیلاتی، اصولگرایان را در برزخی سخت قرار داده است. شیخوخیتی که روزی عامل همگرایی نیروهای اصولگرا برای فعالیت های جمعی بود، امروز از نگاه برخی اصولگراها مانع تصمیم گیری براساس خردجمعی شده است. در جریان سیاسی که هر شخصیتش یک سازی می زند کوک کردن و همنوایی سازها برای انتخابات مجلس شورای اسلامی لیدری قدر را طلب می کند. حمیدرضا ترقی عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی می گوید: همه شخصیت های اصولگرا خود را هم وزن می دانند، این طور نیست که کسی وزن خودش را کمتر از دیگری بداند. در این اوضاع کاری از دست ناطق نوری هم بر نمی آید چون او نیز وزنش تفاوتی با دیگران نمی کند.

برخی از مهمترین مطالب مطرح شده در این گفت و گو به شرح زیر است:

*احمدی نژاد چیزی برای افشاگری ندارد، اینها همه اش حرف و تحریک او است که بیاید حرفی بی مبنا بزند، در واقع او را تحریک می کنند که بگویند حتما چیزی است و هم بگویند این احمدی نژاد لولو خرخره است که همه باید از او بترسند. اینها به نظر من جوسازی روانی در جامعه است و برای تشویش افکارعمومی جامعه است.

*انتقاد از جمنا موجب شد؛ تقریبا آن نیروها کمرنگ شوند و جابه جایی در بعضی از مسئولان شهرها انجام گیرد تا این اتهام نتواند تثبیت شود بنابراین در شاکله می شود گفت آنچه که قرار است انجام شود این بود که اینها نیروهای انقلابی را بسیج کنند اما در شاخصه های انقلابی خود شورای مرکزی کسری داشت. یعنی نیروهای شورای مرکزی همه شان انقلابی نبودند. در بدنه هم باز این ویژگی و این شاخصه نتوانست به طور کامل رعایت شود.

*16 میلیون رأی دهنده به آقای رئیسی از اصولگرایی نگذشتند. آنهایی هم که به آقای روحانی رأی دادند این طور نیست که اصول را قبول نداشته باشند. پس ما حداقل بیش از 20 میلیون جمعیت در کشور داریم که به اصولگرایی اعتقاد دارند.

*احمدی نژاد چیزی ندارد که بخواهد علیه اصولگرایی افشاگری کند که حالا اصولگرایان بخواهند از این بابت نگران باشند. مهمترین مسئله این است وقتی کسی الان در بیانش و موضع گیری هایش از تعادل لازم و منطقی برخوردار نیست، تحریک کردنش چه نفعی برای انقلاب دارد.

*آرای قشر خاکستری اول نیازمند شناخت دقیق روانشناسی رأی این قشر دارد. یعنی اگر ما این قشر را به لحاظ روانشناسی دقیق نشناسیم و شناخت دقیق درباره ذائق ها و روحیاتش نداشته باشیم قطعا نمی توانیم رأیش را جذب کنیم. بعضی اوقات رأی جمع کردن آنها مستلزم عدول از اصول است که کار سختی است.

*یک امر طبیعی در بین اصولگرایان این است که شیخوخیت در بین آنها کم شده و کاهش پیدا کرده ولی اگر جمع روحانیت به یک تصمیمی برسند، اصولگرایان به خاطر نوع رفتار سیاسی شان به سمت ایستادگی در برابر روحانیت نمی روند. متنها مهم این است که روحانیت به اتفاق نظر برسند. آنجا که روحانیت اختلاف نظر دارد آنجا اصولگرایان راه دیگری را می روند

*اینکه در دوره انتخابات آینده همین سازوکار جمنا بتواند پاسخگو باشد و بتواند دوباره این موفقیت را کسب کند، به نظر نمی رسد قابل ارزیابی باشد چون در انتخابات ریاست جمهوری تمرکز روی یک نامزد بود الان روی 290 نامزد است و خوب این 290 نفر نامزد سلایق گوناگون دارند و مطالبات متعدد شهرستانی و استانی همه تأثیرگذار است چون در انتخابات مجلس شورای اسلامی منافع استانی و شهرستانی بر منافع ملی می چربد.

*جمنا بعد متوجه شد عبور از احزاب روش قابل قبول یا موفقی نیست اما به هر حال شاید بتوان گفت چون در اردوگاه اصولگرایان حزبی که سراسری و فراگیر باشد غیر از موتلفه نداریم، بقیه احزاب نیز تعداد دفاترشان در سراسر کشور محدود است و به نصف مراکز استان هم نمی رسد بنابراین باید فقط موتلفه را مبنا قرار می دادند که خوب به لحاظ نوع نگرش، آنها نمی توانستند چنین امتیازی را برای موتلفه قائل شوند.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها