کد خبر: 162054
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۶ ۱۵:۴۰:۰۰
| |

عرضه تخم‌مرغ با قیمت دولتی تا تعادل بازار ادامه دارد

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام: عرضه تخم مرغ با قیمت 12 هزار و 600 تومان تا تعادل و تنظیم بازار بدون محدودیت ادامه دارد.

عرضه تخم‌مرغ با قیمت دولتی تا تعادل بازار ادامه دارد
کد خبر: 162054
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۶ ۱۵:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حمید ورناصری با اشاره به اینکه ادامه توزیع تخم مرغ با قیمت تنظیم بازار سبب کاهش قیمت این کالا شده است افزود: در پی گسترش شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و معدوم سازی 25 میلیون قطعه مرغ تخمگذار از چرخه تولید وزارت جهاد کشاورزی مجوز واردات تخم مرغ را به منظور تنظیم و تعادل قیمت در بازار صادر کرد.


وی گفت: شرکت پشتیبانی امور دام تاکنون 10 هزار تن تخم مرغ وارد و در بازار عرضه کرده است.


مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود: بر اساس گزارش سازمان دامپزشکی کشور بخش خصوصی نیز تاکنون مجوز واردات 60 هزار تن تخم مرغ را دریافت کرده است.


ورناصری گفت: واردات تخم مرغ به تدریج انجام و در بازار داخل عرضه می شود.


وی افزود: تخم مرغ در سراسر کشور در میادین میوه و تره بار، تعاونی های تولید، فروشگاه های زنجیره ای، اصناف و خودروهای یخچال دار سیار عرضه می شود.


مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: روزانه 250 تن تخم مرغ در استان تهران و 150 تا 200 تن نیز در دیگر استان ها توزیع می شود.


مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود: قیمت تخم مرغ برای واحدهای عمده 11 هزار و 600 تومان است و به هر میزان که تقاضا باشد تخم مرغ در اختیار توزیع کنندگان قرار می گیرد.


ورناصری تأکید کرد: ذخیره سازی مناسبی برای تخم مرغ انجام شده و روند عرضه نیز در قیمت این کالا در بازار تأثیرگذار بوده و سبب کاهش قیمت شده است.


وی گفت: میانگین قمیت تخم مرغ در شهر تهران حدود 7700 تومان در مغازه هاست و قیمت هر شانه 30 تایی حدود 14 تا 14 هزار و 500 تومان است.


مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود: قیمت تخم مرغ به علت بسته بندی در مقایسه با عرضه آن به صورت شانه ای و بدون بسته بندی بالاتر است.


ورناصری تأکید کرد: هیچگونه محدودیتی برای عرضه تخم مرغ به بازار نداریم.


وی درباره بازار گوشت مرغ گفت: ذخیره سازی مناسبی برای گوشت مرغ انجام شده است و در زمان افزایش قیمت برای تنظیم بازار توزیع خواهد شد.


مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود: میانگین قیمت هر کیلو گوشت مرغ گرم در کشور 7600 تومان و در تهران 7500 تومان است بنابراین با توجه به ثبات بازار، برنامه ای برای خرید گوشت مرغ از مرغداران نداریم.


ورناصری گفت: پس از تعطیلات نوروزی در صورت کاهش قیمت گوشت مرغ و افزایش تولید، خرید حمایتی از مرغداران انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها