کد خبر: 162421
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۰ ۱۱:۱۰:۰۰
| |

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین:

حذف مدارس سمپاد باید بدون توجه به فشارها اجرایی شود/ برخی موسسات با طرح حذف سمپاد مخالف هستند/ مجلس به کوتاهی رئیس‌جمهور برای تعلل در حذف سمپاد ورود می‌کند

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: برخی از مجموعه‌ها و موسسات که نه تنها در یک سال یک دانش آموز را درگیر می‌کنند بلکه در طول دوران تحصیل او مسیر زندگی‌اش را تغییر می دهند، امروز در حذف طرح سمپاد دخالت می‌کنند.

حذف مدارس سمپاد باید بدون توجه به فشارها اجرایی شود/ برخی موسسات با طرح حذف سمپاد مخالف هستند/ مجلس به کوتاهی رئیس‌جمهور برای تعلل در حذف سمپاد ورود می‌کند
کد خبر: 162421
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۰ ۱۱:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| طرح حذف آزمون سمپاد مدت زیادی است که در انتظار تایید رئیس جمهور بود و حالا به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع شده است تا در آنجا برای این مسئله تصمیم‌گیری شود. این در حالی است که موافقان این طرح می‌گویند، برخی از گروه‌ها و موسسات ذی‌نفع در کتاب‌های کمک‌ آموزشی و تست با اجرایی شدن آن مخالفت می‌کنند تا منافع‌شان به خطر نیفتد.

نصراله پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات و رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با خبرنگار اعتمادآنلاین با اشاره به عدم امضای طرح حذف سمپاد از سوی رییس شورای عالی آموزش، گفت: متاسفانه گاهی در تصمیماتمان تنها مصالح مخاطب و منافع عمومی کشور را درنظر نمی گیریم. برخی از مجموعه ها و موسسات که نه تنها در یک سال یک دانش آموز را درگیر می کنند بلکه در طول دوران تحصیل او مسیر زندگی اش را تغییر می دهند، امروز در حذف طرح سمپاد دخالت می کنند.

وی ادامه داد: آن افراد آموزش ما را به یک آموزش غیر کارآمد تبدیل می کنند. موضوع کنکور امری است که همه دانش آموزان را درگیر کرده و آموزش هایشان بر اساس این است که چگونه بتوانند در کنکور ورود پیدا کنند و آن آزمون را بگذارنند. که این موضوع هم در یادگیری و هم در کسب مهارت ها و در آینده این دانش آموزان بسیار موثر است.

پژمانفر تاکید کرد: مجلس نسبت به این موضوع ورود پیدا کرده و باید بر اساس کار کارشناسی و قانونی که پیش بینی شده حذف طرح سمپاد کلید بخورد. انتظارمان از آموزش و پرورش این است که بر اساس اسناد بالا دستی که در اختیار دارند از جمله سند تحول که در این سند نیز به این موضوع اشاره شده است و هم در بحث هایی که پیش آمده ودر مجلس مطرح است، واقع بین باشند و در مقابل این فشارها تمکین نداشته باشند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: باید طرح سمپاد حذف و اعتنایی به فشارها نشود. اگر این موضوع به صورت شفاف در مجلس مطرح شود، مجلس می تواند این موضوع را پیگیری کند و از ظرفیت های خود در کوتاهی رییس جمهور نسبت به اجرای قانون استفاده کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها