کد خبر: 162515
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۰ ۱۳:۴۵:۰۰
| |

خروج سنگ آهن از قیمت‌گذاری دولتی/ سلام دوباره سرمایه‌گذاران به معادن

عضو انجمن سنگ آهن از خروج قیمتگذاری این ماده اولیه معدنی از قیمتگذاری دولتی خبر داد و گفت: سرمایه گذاران به معادن سلام دوباره می دهند.

خروج سنگ آهن از قیمت‌گذاری دولتی/ سلام دوباره سرمایه‌گذاران به معادن
کد خبر: 162515
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۰ ۱۳:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| کیوان جعفری طهرانی به نحوه قیمت گذاری سنگ آهن در سالیان گذشته و مشکلات این صنعت در پی قیمت گذاری دولتی اشاره کرد و گفت: روند قیمت گذاری سنگ آهن توسط دولت طی سالیان گذشته همواره مورد بحث بوده است؛ به طوری که روند قیمت ها عموما در راستای حمایت از صنعت فولاد تعیین شده است.

وی افزود: به همین دلیل همواره قیمت سنگ آهن از جمله کنسانتره و گندله با شمش رابطه داشته است در صورتی که در دنیا شاهدیم رابطه قیمت سنگ آهن و فولاد رابطه عرضه و تقاضا است؛ برای مثال در بازار بزرگی همچون چین همواره این طور نیست که با افزایش قیمت فولاد، قیمت سنگ آهن نیز افزایش یابد.

جعفری طهرانی ادامه داد: بنابراین قیمت گذاری دستوری سنگ آهن روندی بود که دولت جهت جبران هزینه های بالای فولادسازان در پیش می گرفت، زیرا هدف اصلی، رسیدن به افق 1404 است. در این میان برای رسیدن به این افق نمی توانیم تنها 55 میلیون تن ظرفیت تولید فولاد و به عنوان مثال 45 میلیون تن تولید قطعی فولاد داشته باشیم چراکه نیاز به رشد تولید سنگ آهن و پیش بینی لازم برای اکتشاف و استخراج سنگ آهن نیز وجود دارد.

وی اضافه کرد: قیمت گذاری سنگ آهن به صورت دستوری همواره باعث شده است که سرمایه گذاری در حوزه اکتشاف این محصول مخصوصا توسط بخش خصوصی صورت نگیرد و بخش خصوصی به جای سرمایه گذاری در این بخش در حوزه های دیگری سرمایه گذاری کند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها