کد خبر: 162655
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۱ ۱۴:۳۵:۰۰
| |

رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه:

مشکلات تجاری با روسیه تا 2 ماه آینده برطرف می شود

رییس اتاق مشترک ایران و روسیه اعلام کرد: بر اساس موافقتنامه های به امضا رسیده در اجلاس همکاری های مشترک ایران و روسیه، مشکلات تجاری با مسکو تا 2 ماه آینده برطرف خواهد شد.

مشکلات تجاری با روسیه تا 2 ماه آینده برطرف می شود
کد خبر: 162655
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۱ ۱۴:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| اسدالله عسگراولادی با اشاره به دستاوردهای چهاردهمین اجلاس همکاری‌های مشترک ایران و روسیه که هفته گذشته با حضور «مسعود کرباسیان» وزیر امور اقتصادی و دارایی در مسکو برگزار شد، گفت: در این سفر مشکلات اساسی در تجارت ایران و روسیه مطرح شد و راهکارهای رفع این چالش ها مورد بررسی قرار گرفت.


به گفته وی، در اتاق فدرال روسیه با فعالان بخش خصوصی و در ادامه با معاون نخست وزیر این کشور جلساتی برگزار و در آن وعده داده شد که مشکلات تجاری بین دو کشور حل خواهد شد.


عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: حجم مبادلات تجاری بین دو کشور 2.2 میلیارد دلار است که بیشتر به واردات کالا از روسیه اختصاص دارد و سهم ایران در صادرات به روسیه کم است.


عسگراولادی تصریح کرد: بر اساس تفاهم های به عمل آمده، قرار است تا 6 ماه آینده حجم مبادلات دو کشور به 2 برابر افزایش پیدا کند.
عسگراولادی با اشاره به امضای دهها پروتکل و موافقت نامه بین دو طرف در زمینه های نفت، کشاورزی و فناوری نانو گفت: اجرای موافقت نامه ها باید پیگیری شود.


وی ادامه داد: در این موافقت نامه ها با ایجاد مرکزی تجاری ایران در روسیه و احیای اتاق کشورهای ساحل دریای مازندران که مدتی است فعالیت نمی کند، موافقت شده است.


رییس اتاق مشترک ایران و روسیه ادامه داد: اکنون یک بانک روسی با طرف ایرانی کار می کند که قرار است این تعداد به چهار بانک برسد؛ همچنین بانک کشاورزی و بانک صادرات روسیه هم در آینده با ایران همکاری خواهند کرد.


به گفته عسگراولادی، طرف روسی قول داده تا روادید گردشگران ایرانی ظرف سه روز و روادید یک ساله بازرگانان در 10 روز صادر شود که این امر به تسهیل روابط تجاری دو کشور کمک خواهد کرد.


چهاردهمین اجلاس همکاری‌های مشترک ایران و روسیه 10 تفاهمنامه بین مسئولان دو کشور به امضا رسید که می توان به همکاری روسیه در زمینه خط لوله گاز هند، ایران، پاکستان، حوزه های معدنی، برق حرارتی، ترانزیت و مبادله گندم ، زمین شناسی و نیز فعالیت های فرهنگی اشاره کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها